hirdetés
hirdetés
hirdetés

Eredmény a Bosch komplex tenderén

A komplex tenderen eredetileg 102 ügynökség indult, 19 került shortlistre 9 győztest választottak a kreatív-, pr- és rendezvényes feladatokra.

hirdetés

Eredményt hirdetett a Bosch a sokak szerint ellendmondásos komplex tenderén. A rendezvényszervező, reklám- és pr-ügynökségek számára a nyáron meghirdetett nyílt pályáztatás első fordulójára összesen 102 ügynökség adta be jelentkezését.

„A shortlistre bekerülő tizenkilenc ügynökségnek mindhárom területen a Bosch számára stratégiai jelentőségű, illetve a mindennapi kommunikációs tevékenység során legfontosabb standard feladatokat kellett megoldania, melyeket szakmai bíráló bizottságunk a kidolgozottság, a minőség, a „Bosch-kompatibilitás” és az egyes feladatokhoz kapcsolódó egyedi szakmai ötletek és kreativitás szempontjai alapján értékelt” – áll a Kreatív Online-hoz eljuttatott sajtóközleményben.

Ezek alapján a Bosch csoport a kreatív munkáit 2011-ben az Artinvent és a Havasi:live végzi, a vállalatcsoport pr-kommunikációjáért egy éven át az LA Communication, a Pressinform, a Sawyer Miller Group és a Szóval Kommunikáció felel, míg a rendezvényszervezés feladatait az Almárium, a Roxer Event & More és a Silouette látja el.

A Bosch a sajtóközleményben kiemeli, hogy „a kommunikációs szakma ilyen mérvű érdeklődését megtisztelőnek tartja” és remélik, hogy az ügynökségek számára sem volt haszontalan egy ilyen megmérettetésen való részvétel.

A Bosch a korábbi Nyolc gyalázatos tender című összeállításunk után jelezte, hogy a tender után szívesen beszélnek a kommunikációs szakmát ennyire megmozgató versenyeztetés körülményeiről. Ficzere Ferenccel, a vállalat regionális kommunikációs igazgatójával jövő héten olvashat interjút a Kreatív Online-on.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (6 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Hát...azt hiszem pont ezt tettem a lenti hozzászolásokban. Több szót részemről nem érdemel a téma.
#
Nem létező ügy? Szerintünk ezzel a tenderrel voltak problémák, amiről fontos, hogy a szakma beszélgessen. Ez történik most is. Aki elolvasta a cikkeket és a kommenteket,
majd elolvassa az interjút szerintem pontos képet kap. A tender egyetlen szereplőjét sem sértettük meg, ha mégis ez jött le bárkinek, akkor azért elnézést. Egyébként
itt a lehetőség, hogy leírd melyek voltak azok az információk, tények, amelyeket nem tudtunk, vagy nem tudunk, mik a pontatlanságok, csúsztatások, hadd tudja meg a szakma.
#
Fő probléma, vagy nem... a levél értelmezésem szerint annak apropóján született, hogy az ACG-t hírbe hozták egy tenderrel, amelyben nem volt érintve. Ez egy alapvető
tévedés, amit szerintem azonnal helyesbíteni kellett volna.
Az, hogy a felütés után kifakadt a szerző - majd a hozzászólók - azon, hogy a Bosch feleslegesen dolgoztatja a fél szakmát, megint egy tévedés. Hiszen csupán
bemutatkozó anyagot kértek azoktól akik saját elhatározásból érdeklődést mutattak a pályázat iránt. Ilyen anyag a legkisebbtől a legnagyobb ügynökségig mindenkinek
van a fiókjában készen, ezen talán nem kellett volna senkinek duzzognia. Szóval egy nemlétező ügyből kreálódott valami, aminek alapvetően a tények nemtudása volt az
oka.
Amúgy nem szeretnék semmit, csak furcsának tartom, hogy ez a téma nem lett korrekt módon helyretéve a fejekben. Sokan nem követik nyomon az ügyet, viszont méltatlanul
maradt a fejekben a "botrányos Bosch tender" kontextus, melyet se a Bosch, se a tenderben érintett nagy számú ügynökség nem érdemel meg.
#
@gerbó:
Az ACG-s dolog Blaskó Nikolett levelének felütése volt nem az volt a fő probléma, hanem a nyílt tender, sok-sok cég felesleges dolgoztatása. Ami szerintük sem a legjobb
megoldás, ez egy fontos szakmai kérdés, ezért adtunk teret a nyílt levélnek. Akkor, erről szépen mindenki elmondta a gondolatait, mindenki levonta a következtetéseit,
stb. Most megszületett az eredmény, mi pedig majd - ahogy ezt a cikkben is olvashatod - rövidesen megkérdezzük a Bosch kommunikációs döntéshozóját is. Aki eddig azért
nem nyilvánult meg, mert - maximálisan korrekt módon - nem akart egy tender közben a folyamatról beszélni. Mit szeretnél pontosan?
#
Azért ennyi idővel a Bosch tender körül kreált műhiszti kirobbanása után annyi azért elvárható volna a Kreatívtól, hogy - ha nem is kér kifejezetten elnézést, de
legalábbis - helyesbít néhány ponton az elmúlt hónapokban leírtakon.
Tény ugyanis, hogy az az ACG, melynek vezetője, Blaskó Nikolett kifakadt cége shortlistbe jutásának hírétől - hát hiszen nem is indultak... - nem azonos azzal a szintén
ACG rövidítéssel működő ügynökséggel, amelyről az eredeti hír szólt. Gondolom elég egyértelmű a félreértés... Az ember mégis azt várná a kommunikációs szakma
vezető(nek mondott) hírportáljától, hogy legalább egyetlen telefonhívásra vegye a fáradtságot (megkérdezzük a forrást, igaz-e, hogy...), mielőtt elindít egy ilyen
lavinát. Az a hívás ugyanis azon nyomban feltárta volna a félreértést, és nem lett volna szükség erre az egész hercehurcára... nem is beszélve a téma további
felemlítéséről a "legbotrányosabb" tenderek között.
Mert hát az is tény, hogy a Bosch nem 102 ügynökséget hívott meg a tenderére, és dolgoztatott feleslegesen. Nem hívott meg senkit, hiszen nyílt tender volt, amelyre
ennyi ügynökség volt kíváncsi, és amelynek első körében csupán ügynökségi bemutatkozó anyagot kértek (ami talán nem jelent erőn felüli vállalást egyetlen
ügynökségnek sem).
Erről ennyit.
#
Nagyon aktív PR-tevékenységre számítok, ha NÉGY ügynökség felel a területért.
De a három rendezvényes által gondozott hatalmas eventekre is biztosan ellátogatok.
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés