hirdetés
hirdetés
hirdetés

ESOMAR W3 - számítanak a számok

Nem mindegy, mennyire kedvelik a nézők azt a programot, amit néznek, és kevés bolt eredményeiből is megjósolható, üzlettípustól függetlenül hogyan reagálnak a fogyasztók az in-store marketingtevékenységre – derült ki a Budapesten zajló ESOMAR Worldwide Multi Media Measurement (WM3) konferencia előadásaiból.
hirdetés
Tévé, rádió: a kedvenc műsorok számítanak
Van különbség aközött, ha valaki, aki egyébként is nézője egy programnak, tízes skálán mondjuk kilencesre vagy tízesre értékeli a műsort? James Holden, a BBC kutatási osztályának projektvezetője, és Nick North, a brit GfK médiarészlegének társ-ügyvezetője szerint van: miután hosszasan vizsgálták a 9/10-es és a 10/10-es vélemények közti különbséget a BBC nézői körében, arra jutottak, a „value”, az adott műsorok értéke a nézők szemében mérhető és fontos szempont – fejtették ki a budapesti ESOMAR W3 konferencián.

A szakemberek szegmentálták a közönséget az igazán kedvenc műsorok alapján, és a gyakorlatban is hasznosítani tervezik az adatokat – például a BBC „Building a digital Britain” kezdeményezése keretében, ahol a tévénézési szokásokból és a kedvenc programokból fognak következtetni arra, hogy a még nem internetező csoportok számára milyen online tartalmakat kell létrehozni ahhoz, hogy rákapjanak a netre.

In-store: tervezhető, jósolható
„Az in-store marketing jelentős médium” – ezt már Mike Hess, az OMD Worldwide kutatási igazgatója jelentette ki a konferencia közönségének, egy amerikai boltokban lefolytatott, többek között a 3M, a Coca-Cola, a Disney, a Kellogg’s, a Miller és a Clorox támogatta kutatás eredményeit ismertetve. A legfontosabb megállapítás szerint elhelyezkedéstől és üzlettípustól nagyjából függetlenül általánosítható és megjósolható a vásárlók viselkedése, és az, hogy mi számít „forró” és mi „elhagyatott” zónának egy bolton belül.

A jól pörgő környékek közé tartoznak az édességek, pékáruk, lapok, müzlik, snackek, a tej és az ásványvíz, míg a ruhaneműk, edények, videókazetták, a liszt vagy éppen a hajfestékek felé lényegesen kevesebben néznek el. Mike Hess azt is kifejtette: az amerikai boltokban egy adott árucikket megvásárlók egyharmada akarja már az üzletbe belépve is azt a konkrét terméket megvenni, másik egyharmaduk valamit szeretne vásárolni abból a kategóriából, a harmadik harmad viszont nem is tervezi, hogy olyasmit vásároljon, mint amivel végül kijön.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés