hirdetés
hirdetés

Eurobest - kihirdették a győzteseket

2005-12-02
Ahogy tavaly, úgy idén sem jutott egyetlen magyar hirdetés az Eurobest döntőjébe, amelynek egyik oka lehet az, hogy a hazai ügynökségeknek kreativitás szempontjából nem volt túl jó éve - mondta el a Kreatív Online-nak a zsűrizésben résztvevő Kiskádár Tamás, a Publicis kreatívigazgatója.

Kihirdették az idei Eurobest Award győzteseit, ahol magyar pályamű még a shortlistre sem került. Az európai kreatívok megmérettetésén öt kategóriában hirdettek győzteseket, de a nagydíjat csak négyben ítélték oda, a rádió kategóriában nem hirdettek abszolút győztest.

A print kategória Grand Prix-jét a portugál Foote Cone & Belding kapta a Grande Reportagem Magazine kampányáért, a közterületi nevezések közül a Wonderbra hirdetésért a párizsi Publicis Conseil lett az abszolút győztes. A tévé/mozi kategóriában - Karl Lagerfeld H&M kollekciójának reklámjáért - a RAF Stockholm vihette haza a Grand Prix-t, míg az interaktív kategóriában a frankfurti Neue Digital aratott sikert az adidas Y-3 brandjének honlapjáért. Az Év Ügynökségének a TBWAParist választották.

Díjat ugyan nem nyertünk, azonban Magyarország mégsem maradt képviselet nélkül: az Eurobest zsűrijében helyet foglalat Kiskádár Tamás is, a Publicis kreatívigazgatója, aki szerint a verseny színvonala „jó erős átlagos” volt. Mint a Kreatív Online-nak elmondta: több oka is lehet annak, hogy a magyarok még csak a döntőbe sem jutottak. Példaként említette a magas nevezési díjat, a magyar ügynökségek „félszegségét”, de szerinte az is szerepet játszhatott, hogy kreativitás szempontjából nem zártak jó évet a hazai reklámügynökségek.

Mint mondta: a nevezett magyar reklámok közül a 4x4-es Golf jó úttartását demonstráló Volkswagen (Spiderman) hirdetés miatt fáj a szíve, amely szerinte megérdemelte volna a döntőbe jutást.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés