hirdetés
hirdetés

Európai online reklámköltés - elérte a nyolcmilliárd eurót

2007-06-14
Az Internet Advertising Bureau (IAB) Europa felmérése szerint 2006-ban az európai online reklámköltés elérte a nyolcmilliárd eurót. Az európai országok közül Nagy Britanniában költöttek a legtöbbet online hirdetésre - írja a MarketingWeek.
Az IAB felmérése szerint a 2006-os évben a vizsgált 13 európai ország online reklámköltése elérte a nyolcmilliárd eurót. A számok szerint ezen a téren Nagy Britannia vezet, 39 százalékos szeletet kihasítva a tortából, másodikként Németország következik 22 százalékos részesedéssel. A harmadik dobogós helyet Franciaország szerezte meg 15, majd Hollandia következik hét százalékkal.

A fennmaradó 12 százalékon Spanyolország, Dánia, Belgium, Ausztria, Finnország, Görögország, Szlovénia és Horvátország osztozik - Magyarország nem szerepelt az IAB felmérésében.

Az összesítés azt is megmutatta, hogy a keresőmarketing vezetett a 2006-os költésben 45 százalékkal, 31 százaléka ment el az összegnek grafikus, és 22 százaléka szöveges hirdetésre. A legkevesebbet, 1,6 százalékot pedig emailmarketingre költötték a vizsgált európai országokban.
(forrás: Marketingweek)
hirdetés
hirdetés