hirdetés
hirdetés

Fabricius már nem ad tanácsot az NFÜ-nek

2008-09-12
Közös megegyezéssel felbontotta az együttműködési szerződést a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) és a Republic Advertising & Branding (Republic).

Alig több mint egy év után megszűnt az együttműködés a Republic és az NFÜ között. A 2007-ben megkötött szakértői tanácsadói szerződés a Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) második szakaszának kommunikációjához kapcsolódott.

Fabricius Gábor, a Republic kreatívigazgatójának vezetésével a Republic háttérkutatásokat készített a magyar lakosság és általában a fejlődés, fejlesztés viszonyáról, majd megalkották a márka- és kommunikációs stratégiát.

A Republic által készített alapokra építették a később kiválasztott ügynökségek az egyes reklámokat. A "Benned van" szlogen-t például a Publicis találta ki, de dolgozott kampányokon az Ogilvy & Mather is.

A több szakaszban futó NFT és Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) kommunikációja során a Republic eseti tanácsadó megbízásokat kapott. Fabricius utoljára idén nyáron adott tanácsot.

A szakítás okáról megkérdeztük Csík Tibort, az NFÜ kommunikációs fősztályvezető-helyettesét, aki a háromszakaszos kommunikáció végével magyarázta a szerződés felbontását:  "Az elmúlt hónapokban az NFT és az ÚMFT olyan szakaszba érkezett, amiben változtak az irányok és az aktuális feladatok is, ebben pedig már nem volt szükség a korábbi tanácsadói munkára".

"Végéhez ért a stratégiaalkotás időszaka, emiatt véget ért a stratégiai megbízás" - kommentálta a szerződés felbontásának prózai okait Fabricius Gábor.

A márkastratégiai tanácsadásért tavaly összesen 7,5 millió forintot számlázott a Republic, az azóta felmerült eseti megbízások összege pedig 5,2 millió forint volt. Az NFT és ÚMFT kommunikációjára az  elmúlt két év alatt közel kétmilliárd forintot költött az NFÜ, ennek 85 százaléka volt EU-s forrás.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés