hirdetés
hirdetés

Facebook - célzott hirdetésekkel tervez

2007-08-24
A Facebook amerikai alapítású képmegosztó és közösségi hálózat olyan hirdetési rendszer bevezetését tervezi, amely a felhasználók által megadott adatok alapján lehetővé teszi a célzott kampányokat. A célzott hirdetések nem bannerként, hanem „hírként” jelennének meg a személyes kezdőlapokon - írja a BrandRepublic.
A mintegy hatmillió felhasználóval rendelkező Facebook új hirdetési szolgáltatása azt ajánlja a hirdetőknek, hogy a felhasználók által megjelölt preferenciák - a szabadidő-eltöltéstől kezdve a kedvenc zenékig - és személyes adatok alapján válogatva helyezhetik el hirdetéseiket.

A Facebook az új szolgáltatás egy alapváltozatát már az év végén be akarja vezetni.

Az új típusú, célzott hirdetések nem a megszokott, banneres formában jelennek majd meg a képernyő szélén, hanem az egyes felhasználók kezdőoldalának hírsávjában lesznek láthatóak.

Augusztus folyamán több hirdető, például a Vodafone, a First Direct és a brit Központi Tájékoztatási Hivatal (Central Office of Information) is visszavonta hirdetéseit a Facebook.com-ról, miután azok a Brit Nemzeti Párt (British National Party) profilján is megjelentek. A Facebook az eset nyomán kidolgozott egy olyan rendszert, amellyel a hirdetők korlátozhatják, szűrhetik saját hirdetéseik megjelenését az oldalon. A tervezett rendszerrel már ennél is pontosabban, kimondottan a célközönség felé irányíthatják a reklámokat a nemzetközi hirdetők.
(forrás: Brand Republic)
hirdetés
hirdetés