hirdetés
hirdetés
hirdetés

Fazekas Ildikó

hirdetés

Fazekas Ildikó <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Fazekas Ildikó (Illusztráció: Kovács Lehel)
1998-ban megválasztják az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) főtitkárának. Ekkor sorozatban ő lesz a negyedik, egyben máig legnagyobb hatású, nemzetközileg is jelentős befolyású funkcionáriusa. Tanulmányait 1977-ben fejezte be a Közgazdaságtudományi Egyetemen, ahonnan először a Fővárosi Bútor- és Hangszerkereskedelmi Vállalathoz került, majd 1983-tól a Caolánál dolgozott. 1989-től elkezdett tanítani a Külkereskedelmi Főiskolán. 1991-ben angliai tanulmányutat tett, majd a nemzetközi tapasztalattal visszatérve egyre inkább az foglalkoztatta, hogy a jövő számára egy nemzetközi tudásbázissal rendelkező elitmarketinges generációt neveljen ki.

1995-ben a Nemzetközi Reklámszövetség regionális diákversenyét az ő felkészítésével nyerte meg egy magyar csapat. „Akkor természetes volt az ilyen önszerveződés, mindenki bizonyítani szeretett volna. Furcsa, hogy most ezt mondom, de az én tantárgyaimból nem lehetett négyest kapni, mert akkor ez még cikinek számított” – emlékszik vissza. Csak néhány tanítványa: Somlói Zsolt, Fischer András, Pénzes Anna, Kallós András, Domokos Szilárd, Peresztegi Zoltán, Szilvágyi László vagy Csurgó Balázs. A Külkeren 1999-ig tanított, munkásságának az Indexen külön fórummal tisztelegtek 2001-ben.

Mit tanulhatunk tőle?

Hogy az üzleti célok soha nem lehetnének fontosabbak a felelősségnél és az erkölcsi normáknál.

„Amikor 1998-ban kineveztek az ÖRT főtitkárának, akkor évi húsz reklámot küldtek el hozzánk előzetes normakontrollra. 2010-ben már nyolcszázat, ami azt jelenti, hogy az önszabályozást a reklámszakma beépítette a mindennapi munkájába” – von mérleget több mint tízéves főtitkári pályájáról. 2005-től az Európai Önszabályozó Reklámszervezet (EASA) alelnöke, 2009-től elnöke, munkájának egy része időközben áttevődött Brüsszelbe. Ezen kívül kiapadhatatlan energiája, állandó jókedve és ennyi idő után is fáradhatatlan optimizmusa teszi őt az elmúlt húsz év egyik legjelentősebb, a magyar marketingkommunikáció szempontjából megkerülhetetlen alakjává.

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés