hirdetés
hirdetés

Féléves működés után átalakul a Zoom

2008-08-11
Információink szerint az év második felében jelentősen megújítják az idén áprilisban elindult Zoom hírportált. Az érintettek szűkszavúan nyilatkoznak az ügyben.

Jelentős átalakítás kezdődött az április harmadik hetében elindított, Tarjányi Péter tulajdonában álló Hang Plusz Média által működtetett Zoom hírportálnál. A Kreatív információi szerint az oldal struktúrája, megjelenése is megváltozik majd.

 A Kreatív Online információi szerint a megújulás egyik fő oka, hogy a portált kiszolgáló Drupal tartalomkezelő rendszer nem tudta megfelelően kiszolgálni a növekvő látogatottságú oldalt és az egyre duzzadó tartalom-adatbázist. Erre a várható fejleményre egyébként már a Zoom indulása kapcsán, több blogger is felhívta a figyelmet. A seo.blog.hu-n például azt írták: „A rajtkockába be lehet állni vele, még az első kanyarig is elmegy, de az első komoly gázfröccsnél vagy a motor sül be, vagy a gumi porlik szét”. Hasonló véleményen volt a Webakadémia vonatkozó bejegyzése is, amely szerint a Zoom ambícióit figyelembe véve a Drupal nem a legjobb választás.

 

A Zoom látogatottsága egyébként nem alakult rosszul az elmúlt négy hónapban. Júliusra elérte az oldal közel harmincezres átlagos napi látogatószámot, megelőzve ezzel a nyomtatott hátterű Heti Válasz vagy a 168óra webes változatát. A Zoom és partneroldalainak együttes látogatószáma pedig megelőzte a Népszabadság Online azonos időszakában mért adatait is. Más kérdés, hogy a Zoom hosszú távon az Index és az Origo mellé szeretne felzárkózni, amelyek még több százezer látogatóval megelőzik a mozgóképes tartalomra komoly hangsúlyt helyező, sikert elsősorban ettől remélő Zoomot.

 

A Zoommal közel egy időben induló egykori Magyar Hírlapos újságírók alapította Zóna és a Pannon távközlési cég által indított Hírsarok-Infosarok látogatottságát nem méri a Webaudit. Ahogy azt korábban megírtuk - a Zóna közleménye alapján - a magát magazinportálként definiáló oldalt naponta 5-10 ezer látogató keresi fel. Az Infosarok-Hírsarok látogatottságáról nincs információnk. 

 

A Zoom várható átalakulásának okairól és részleteiről megkérdeztük Nagy József főszerkesztőt is, aki szűkszavúan a következőt mondta: „Év végére megújul a Zoom, arculatváltás lesz, viszonylag nagy team dolgozik rajta". 

 

 

Néhány hírportál átlagos napi látogatottsága
  A portál látogatottsága*
Origo csoport 1 228 977
Index csoport 686 529
HVG Online 127 981
Figyelőnet 103 692
Hírszerző csoport 97 353
Népszabadság Online 36 701
Zoom csoport 37 488
Heti Válasz 19 512
168óra Online 14 367
Népszava Online 11 210
   
* átlagos napi egyedi látogatószám 2008 július
Forrás: Webaudit
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés