hirdetés
hirdetés
hirdetés

Féléves működés után átalakul a Zoom

Információink szerint az év második felében jelentősen megújítják az idén áprilisban elindult Zoom hírportált. Az érintettek szűkszavúan nyilatkoznak az ügyben.
hirdetés

Jelentős átalakítás kezdődött az április harmadik hetében elindított, Tarjányi Péter tulajdonában álló Hang Plusz Média által működtetett Zoom hírportálnál. A Kreatív információi szerint az oldal struktúrája, megjelenése is megváltozik majd.

 A Kreatív Online információi szerint a megújulás egyik fő oka, hogy a portált kiszolgáló Drupal tartalomkezelő rendszer nem tudta megfelelően kiszolgálni a növekvő látogatottságú oldalt és az egyre duzzadó tartalom-adatbázist. Erre a várható fejleményre egyébként már a Zoom indulása kapcsán, több blogger is felhívta a figyelmet. A seo.blog.hu-n például azt írták: „A rajtkockába be lehet állni vele, még az első kanyarig is elmegy, de az első komoly gázfröccsnél vagy a motor sül be, vagy a gumi porlik szét”. Hasonló véleményen volt a Webakadémia vonatkozó bejegyzése is, amely szerint a Zoom ambícióit figyelembe véve a Drupal nem a legjobb választás.

 

A Zoom látogatottsága egyébként nem alakult rosszul az elmúlt négy hónapban. Júliusra elérte az oldal közel harmincezres átlagos napi látogatószámot, megelőzve ezzel a nyomtatott hátterű Heti Válasz vagy a 168óra webes változatát. A Zoom és partneroldalainak együttes látogatószáma pedig megelőzte a Népszabadság Online azonos időszakában mért adatait is. Más kérdés, hogy a Zoom hosszú távon az Index és az Origo mellé szeretne felzárkózni, amelyek még több százezer látogatóval megelőzik a mozgóképes tartalomra komoly hangsúlyt helyező, sikert elsősorban ettől remélő Zoomot.

 

A Zoommal közel egy időben induló egykori Magyar Hírlapos újságírók alapította Zóna és a Pannon távközlési cég által indított Hírsarok-Infosarok látogatottságát nem méri a Webaudit. Ahogy azt korábban megírtuk - a Zóna közleménye alapján - a magát magazinportálként definiáló oldalt naponta 5-10 ezer látogató keresi fel. Az Infosarok-Hírsarok látogatottságáról nincs információnk. 

 

A Zoom várható átalakulásának okairól és részleteiről megkérdeztük Nagy József főszerkesztőt is, aki szűkszavúan a következőt mondta: „Év végére megújul a Zoom, arculatváltás lesz, viszonylag nagy team dolgozik rajta". 

 

 

Néhány hírportál átlagos napi látogatottsága
  A portál látogatottsága*
Origo csoport 1 228 977
Index csoport 686 529
HVG Online 127 981
Figyelőnet 103 692
Hírszerző csoport 97 353
Népszabadság Online 36 701
Zoom csoport 37 488
Heti Válasz 19 512
168óra Online 14 367
Népszava Online 11 210
   
* átlagos napi egyedi látogatószám 2008 július
Forrás: Webaudit
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (5 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Longhand!

Itt senki nem állította, hogy a Drupal ne bírna nagy forgalmú oldalakat. Miért hoznék erre ellenpéldákat? Pont ez a bajom, hogy itt senki nem állítja ezt, mégis amikor
elolvasod Neked is ez jön le. Pedig nem ezt írják. (olvasd romanb hozzászólását)
Első hozzászólásomban van egy link, amit Goba már közzétett Andrásnál. Persze tudom ez nem releváns, hisz csak versenynapokon tolják kétmillióan per nap és ez
semmi.

Ha most összerakok egy darab pc-t veszek bele egy darab Hupy(kitalált név) márkájú merevlemezt, betolom egy szerverparkba a gépet és hajtom öt évig. Rajta van már ezer
kisebb-nagyobb szájt ekkor kinyuvad a szerencsétlen(addigra szinte biztos) és elveszik minden adatom(mert az alapvető szakmailag elvárható minimumot sem teljesítem, mert
szakbarbár vagyok) majd közzéteszek egy ilyet, hogy:

"A Hupy márkájú vincseszter hibája miatt az összes adat elveszett"

Akkor szerinted egy egyszeri embernek mi jön le? Az, hogy a Huppy márka egy vacak vagy az, hogy én egy hozzá nem értő vagyok?

Ekkor a Huppy márkának magyarázkodnia kéne, vagy büszkének kéne lennie arra, hogy ilyen dilettáns társaságnál eddig kihúzta az általuk gyártott eszköz?

Figyelj! Ugyan azt mondom, picit máshogyan:

"A vincseszter hibája miatt az összes adat elvesztettük"

Szóval a lényeg, hogy az András által sajnálatosan elindított félreértelmezhető írás által indított dömpinget meg kéne már akasztani és hasonló gondossággal
eljárni a Drupal-lal kapcsolatban is mint a leírhatatlannevű(mertbeperelhitelrontásért) céggel szemben.

Palócz István
(ha van ötlet azon kívül, hogy "hozzak létre egy hasonló nevű céget és perelgessek" jöhet ;))
#
Legjobb lenne talán ellenpéldákat sorolni cáfolatként, olyan portálokét amelyek folyamatos magas (50K+ napi egyedi látogató mondjuk) látogatottsággal működnek stabilan
Drupal alapokon.
#
Nem is azzal van a probléma amit írtak, hanem azzal ahogyan.
Miért nem tudtak így fogalmazni? :

A Kreatív Online információi szerint a megújulás egyik fő oka, hogy a portált kiszolgáló tartalomkezelő rendszer nem tudta megfelelően kiszolgálni a növekvő
látogatottságú oldalt és az egyre duzzadó tartalom-adatbázist.

Ha már a hibát elkövető céget nem akarták, vagy merték megnevezni miért kellett a láthatóan ártatlan közösségi rendszert belekeverni a cikkbe? Miért kell ilyen
szövegkörnyezetben szerepeltetni a Drupal-t?

"nem is állítottuk, hogy a Drupal rendszer rossz,"
Ez most vicc?
A seo.blog.hu-ról beidézett mondat Önök szerint azt mondja, hogy nem volt jó választás a Drupal vagy azt mondja nem is lehetett jó választás mert maga a rendszer rossz?

Egyébiránt Bano az összes tartalom kezelő keretrendszerre tette ezt a megállapítását, nem pediglen a Drupal-ra és még távolról sem a ZOOM.hu-ra. Vajon Önök honnan
vették ezt a sületlenséget, hogy ehhez a témához kapcsolódik? Ááá csak nem éppen a szövegkörnyezetből? Pedig Bano sose írt ilyeneket, tessék elolvasni:
http://onlinemarketing.blog.hu/2008/04/18/nagyitas_2?fullcommentlist=1#c2017512

Csak éppen ez jutott eszébe amikor olvasta Konrádnál a hozzászólásokat. Önök ezt az értéktelen postot és még értéktelenebb hülyeségét terjesztik tovább. (maga
a PHP és a .NET is egy keretrendszer csupán, tehát minden dinamikus oldal egy rakás ócskaság? Na ne vicceljünk már!)

András véleménye meg nem hasonló. A két véleménynek ráadásul semmi köze egymáshoz. Ő nem azt írta, hogy minden keretrendszer vacak, hanem azt, hogy ehhez a
feladathoz egy olyan céget kellett volna választani aki megfelelő tapasztalattal rendelkezik ilyen téren. (és nem egy laikusok számára készült ingyenes videóoktató anyag
alapján próbálja meg összekattintgatni az oldalt.)

Azzal senki nem vitatkozik, hogy bármilyen általános célú tartalom kezelőt szakértelem nélkül ilyen feladatra alkalmazni dilettáns dolog. De itt nem a bármilyen
tartalomkezelő az alkalmatlan a feladatra, hanem a szakértelem nélküli próbálkozó emberek.

András nem jól fogalmazott, önök viszont akaratlanul is ferdítenek a tényeken.

Palócz István
#
Kedves István,
Köszönjük, hogy megosztotta velünk az információkat. Egyáltalán nem akartuk és nem is állítottuk, hogy a Drupal rendszer rossz, mindössze annyit, hogy nem biztos,
hogy a Zoom esetében ez a legjobb választás volt. (ebbe bőven belefér az is, hogy igazából nem a Drupallal, hanem a hazai fejlesztői környezettel van a baj.) Ezt az
állítást a vonatkozó bejegyzések és kommentek átolvasása után tettük.
#
Tisztelt Kreatív Online!

Bártházi András cikkének címe szerencsétlenre sikerült, melyről született egy hozzászólásom a drupal.hu-n. ( http://drupal.hu/node/3949#comment-14872 ) melyre András
a következőket válaszolta:

"A fentiekkel egyetértek. Sajnos rosszul fogalmaztam este 10-kor meg a gondolataimat, utólag meg nem akartam átírni a bejegyzést, mert manipuláció szaga lett volna. A fő
mondanivalóm az az, hogy a Drupal ma, Magyarországon nem volt jó választás, nem az alkalmatlansága, hanem a hazai, Drupal-t magas szinten művelő fejlesztők hiánya
(értsd: nincs túl sok), és a sok hozzáfejlesztés igénye kapcsán. Én nem csak a cégválasztással kapcsolatosan gondolom tehát azt, hogy nem volt jó a döntés, hanem a
Drupal miatt is, de nem a Drupallal, hanem a hazai környezettel van a gond. Ezért született ez a cím, és ezt nem sikerült 100%-osan átadni."

Érdemes lett volna elolvasni a hozzászólásokat is. Itt talán feltűnt volna Hojtsy Gábor hozzászólásában egy link ( http://buytaert.net/motogp-using-drupal ) ami a fent
sugalmazott hamis állítás ellenkezőjére próbál rámutatni.

Sajnálatos, hogy két olyan ember véleményét ferdítik tovább, akik már nem vagy sose foglalkoztak Druplal-lal. (András nem véletlenül kérte, hogy távolítsam el a
drupal.lap.hu-ról a Drupal-os arcok közül.. ez is olvasható a hozzászólásoknál, bano-ról meg ne beszéljünk...)

"a portált kiszolgáló Drupal tartalomkezelő rendszer nem tudta megfelelően kiszolgálni a növekvő látogatottságú oldalt és az egyre duzzadó tartalom-adatbázist."

Lehet, hogy mind a cég vezetése mind pedig Önök úgy gondolják, hogy ezért a Drupal rendszer a felelős (LOL), de álljon itt egy gondolat:

Ha hozzáértők készítették volna a rendszert, lett volna normális tervezés(esetleg megfelelő mennyiségű tesztadattal egy terheléses teszt - ehhez a Drupal-hoz sem kell
érteni...) akkor vajon nem látták volna előre, hogy a rendszer amit összegányoltak nem fog megfelelni az igényeiknek?

Sommásan ez olyan mintha valamelyik márkás autóba a Frilodifa KFT belegányolna egy turbófeltöltőt és ezek után nem a Frilodifa Kft lenne a hibás, hanem az adott autót
gyártó cég.

Palócz István

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés