hirdetés
hirdetés

Furcsa kódokkal vadászik a Sziget szépére az Est Média

2008-08-11
A Sziget fesztiválhoz kapcsolódó, kampányt indított július végén az Est Média. A hazánkban elsőként alkalmazott mobilkommunikációs eszközre épülő játékot és programinformációs szolgáltatást a Magyar Telekom (MT) kezdeményezésére az M-Factory fejlesztette, a kampányt a Dynamo kezeli.

„A Sziget nyelve 2008-ban” szlogennel hirdetések jelentek meg július végén az Est Media Group (EMG) portfoliójában. A kampány egy itthon még jobbára ismeretlen mobilkommunikációs eszköz, a mobilkód használatára kívánja ösztönözni a mobilhasználókat, első körben a fesztiválra kilátogatókat. Aki regisztrál, szavazóként és választottként is részt vehet a Sziget szépét, rockerét, punkját és szerkóját kereső szavazó játékban, valamint a fesztivál teljes programjáról információkat kaphat a mobiljára. A játék nyolc nyertese egyéves belépőt kap az Est által támogatott összes rendezvényre.
 
Annak, aki eddig csak beszélgetésre és szöveges üzenetek küldésére, illetve fogadására használta a mobiltelefonját, annak első hallásra elég bonyolultnak tűnhet a több lépcsőből álló játék. Kell hozzá ugyanis egy kamerás készülék, ami támogatja a kód leolvasásához szükséges alkalmazást, illetve mobilwebes vagy WAP előfizetés. Ha ez megvan, a hirdetésekben feltüntetett telefonszámra el kell küldeni egy SMS-t, majd a válaszban küldött mobilweb-oldalról le kell tölteni egy kódleolvasó szoftvert. Ezt a Szigeten felállított Est.hu Infopontokban dolgozó hoszteszek segítségével is meg lehet szerezni.
 
Az alkalmazás letöltése után történik a regisztráció, aminek során az egyedi telefonszámok alapján készül el a mobilkód – szintén az Infopontok egyikében. Ez a kód leginkább úgy néz ki, mint egy 3x3 cm-es méretre lekicsinyített keresztrejtvény, és tartalmazza azokat az információkat, amelyekkel majd azonosítani lehet a játékost, ez esetben annak telefonszámát,  és ha beleegyezik, fotó is készül róla az adatbázisba. Az adatok alapján elkészült kód gyakorlatilag a telefontulajdonos azonosítójává válik.
 
A játék csak ezután kezdődik. A regisztrált a nyakába akasztja a saját kódját, és várja, hogy lefotózzák, illetve készenlétben tartja a telefonját, hogy a neki tetsző szépséget, punkot, rockert vagy szerkót lefotózhassa – feltéve, ha annak is van mobilkódja. A mobilkód telefonos lefotózásával a kódolvasó szoftver azonnal felismeri a fotóst és a kódtulajdonost is, és a szavazás mobilwebes vagy WAP oldalára tereli a szavazót. Ő itt kiválaszthatja, hogy a négy kategóriából melyikben kívánja jelölni a lefotózott kód tulajdonosát, és nyomon követheti a kategória top 10 helyezettjét.
 
A kódleolvasó szoftver nemcsak a szavazós játékhoz kell, hanem szigetes programinformációkhoz is juttatja a mobilost. Ehhez csak le kell fotózni a telefonnal a különböző színpadoknál elhelyezett mobilkódot, ami azonnal egy olyan mobilweb-oldalra irányítja a tájékozódni vágyót, ahol szabadon böngészhet a Sziget teljes programválasztékában, és el is tárolhatja azt, mintegy helyettesítve a programfüzetet.
 
A játék és a programinformáció alapját képező mobilkód technikai megvalósítását a mobilmarketinggel foglalkozó M-Factory végezte. A fejlesztő cég a MT leányvállalata, és a mostani projektet is a MT kezdeményezésére indította el. A távközlési társaság pilot projektként kezeli a szigetes akciót, amellyel elsődleges célja, hogy felmérje az ügyfelek reakcióját, tesztelje az új alkalmazás hatékonyságát, és egyben számszerűsítse is az érdeklődést. „Ez a legfontosabb, de a későbbi promóciókhoz így már azt is tudni fogjuk, hogy minimum hány ember mozgósítható, azaz van a telefonján kódleolvasó szoftver, illetve azt is, hogy milyen telefonnal rendelkeznek” – mondta el a Kreatív Online-nak Weiler Ádám, a MT üzletfejlesztési menedzsere.
 
A MT az alkalmazás teszteléséhez az EMG-ot választotta partnernek, amely tavaly november óta a fesztivált szervező Sziget 26 százalékos tulajdonosa és egyben a rendezvény egyik főszponzora is. Az EMG a kampányra állandó ügynökségét, a Dynamot kérte fel, ami elsőként az Est kommunikációs arculatának megújításán és reklámfilmjének elkészítésén dolgozott a csoportnak. A rendezvényfeladatokban a Dynamo együttműködik a Sziget saját ügynökségével, a Sziget the Line-nal, az online- és mobil-programozást valamint egyéb kisebb feladatokat az EMG házon belül készítette.
 
„Piaci értéke ennek a pilot-projektnek most nincsen, ez nem is volt cél, inkább egy közös kezdeményezésről van szó, amibe mindenki beleadott, amit tudott, de ez a tesztelés segíthet abban, hogy a mobilkódos alkalmazások későbbi üzleti modelljét kialakítsuk” – mondta el a kampány költségeit firtató kérdésünkre Weiler Ádám.
 
A Sziget végéig tartó kampány a Pesti Estben, a vidéki Est lapokban, a Sziget különszámban, az Est.TV magazinban, a Radiocafén, az Est.hu és a Sziget.hu weboldalakon, valamint 270 darab indoor-eszközön fut.
 
A Kreatív szeptemberi számában részletesen foglalkozunk mind a nyári zenei fesztiválokkal, mind pedig a mobilkódos mobilmarketinggel.

Lausek Esther

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés