hirdetés
hirdetés
hirdetés

Fordított menet

Toyotás Tau-szpot a Panasonictól

A Panasonic reklámfilmjének tenderén akadt némi furcsaság, amely visszafelé gondolkodásra késztette az alkotókat. A legtöbb esetben az óriásplakát- és sajtófotózást a forgatás után ejtik meg, a Panasonic-szpot esetében azonban mindez fordítva történt.
hirdetés
Egy óriásplakát-fotózás során általában a film kulcsjeleneteit vagy csak a képi világát, hangulatát érzékeltetik. A Panasonicnál azonban másként történt: a szpot pályázati kiírásakor briefként egy plakátot húzott elő a megbízó. A szpotnak a tavaszi óriásplakát adaptációjaként kellett megjelennie, atmoszférájában, elemeiben, koncepciójában, sőt a film packshotjának a plakát layout-ját kellett követnie. Az óriásplakáton a szórakoztató elektronikai eszköz mellett a Toyota versenyautója is hangsúlyos szerepet kapott, amit az indokolt, hogy a Panasonic tavasszal a Toyota oldalán belépett a Forma–1-be, ezért a cég idei kommunikációja elsősorban erre az együttműködésre épít.

A szórakoztató elektronikai szpot közép-európai tenderre készült, amelyen cseh, lengyel, bolgár és magyar ügynökségek szerepeltek. A magyar ügynökség már tavaly is részt vett egy hasonló megmérettetésen, akkor a csehek győzedelmeskedtek előttük, azonban a csehek tavalyi szpotját a megbízó végül nem vállalta be. A film csupán egy országban, ott is egyetlen eldugott csatornán futott, mindössze néhány alkalommal. Ez az oka annak, hogy tavaly elmaradt a Panasonic hazai tévészereplése. A magyar Tau-szpotot a régió kilenc országában mutatják be, előkelő idősávokban.

A forgatási előkészületeket két dolog is nehezítette. Egyfelől a forgatási időpontnak kellett az autóhoz igazodnia, hiszen a pár darabból álló flotta szinte megszakítás nélkül bemutatókon szerepel. Másfelől a szpot ugyan a részletekről szólt, viszont a felvételnél csak egy modellre hagyatkozhattak. Márpedig egy modellen sok részlet elnagyolt. Így csak az autó megérkezése után lehetett azon gondolkodni, hogy mi kerülhet közelről a kamera elé és mi nem.

A gyanakvó Toyota mindvégig felülvizsgálta a munkát, bekérte a storyboardot, a rajzokat, az elővágott anyagot, nehogy gyártási, technikai titok derüljön ki a képekből. Az autó négynapos itt-tartózkodásának feltétele 23 millió forintos kaució volt, amelyet a cég hazai képviselete állt. A cég kifejezett kérése volt, hogy a Toyotán kívül más szponzor ne jelenjen meg a filmben. Ez az irányelv megkötötte az alkotók kezét, hiszen a hirdetések miatt több autórészlet nem kerülhetett kamera elé.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés