hirdetés
hirdetés
hirdetés

Fotógaléria

Sziklafalon imitált barlang az Unicum szpotjában

Több mint féléves előkészület után megszületett az Unicum imázsváltó szpotja, amely a korábbi Paczolai–Pados rendező-operatőr páros által készített sikeres filmet cserélte le. A BBDO szeptemberben benyújtott pályázatát a tesztek még túl korainak és merésznek találták, a második fordulóra átgyúrt ötlet azonban kivívta az elismerést.
hirdetés
A januárban megkezdett kreatív munka során rendezői elképzelések születtek a tradicionális téma újabb megközelítéséről, és láthatóan az az ötlet nyert, amely nem tipikusan reklámfilmes eszközökkel igyekszik feldolgozni a témát. A korábbiakkal szemben ez a szpot verbális jellegű, és egyik újdonsága, a demo rész, amelyben a terméket is bemutatják. Ez azért számít különlegesnek, mert a hasonló termékkategóriájú hazai filmekben ilyen jelenetek nincsenek.

A szpotot szubjektív kameraállások építik fel, az események résztvevőjévé téve a nézőt. A történetek egy-egy szereplő pillanatnyi reakcióját elcsípve állnak össze a filmbeli kiállítás fotóin. A jeleneteket úgy kellett bevilágítani, hogy azok fotózáshoz is alkalmasak legyenek, mivel a kiállítás képeit maga a rendező készítette a forgatás alatt.

A szpot talán legérdekesebb része a barlangjelenet. Nehéz, majdhogynem lehetetlen vállalkozásnak számított volna olyan barlangbelsőt találni, amely egyrészt illik a jelenethez és jól bevilágítható, másrészt pedig a stáb és a szereplők is biztonságosan elférnek benne. A jelenet helyszínéül ezért egy sziklafalat választottak, amelyet egy molinósátorral fedtek be. A sátor imitálta a barlangot, amelyet kelléksziklákkal, műkövekkel rendeztek be. Ennek a trükknek köszönhető a jelenet varázslatos fényjátéka.

A szpot színeinek, tónusának kialakításában Szabó Gábor operatőr méltó segítőre talált a Helsinkiben élő magyar származású colorist, Vándor Ádám személyében, aki kizárólag a szpot fényelése miatt tért vissza hazájába pár napra. A film tömegjeleneteiben összesen harminc statiszta tűnik fel, beleértve a boksz, a barlangi mentés és a kiállítás jeleneteit is. A harminc ember ahhoz képest kevés, hogy jóval nagyobb tömegnek tűnő csoportosulás látszik a filmben.

A tradíciók továbbéléséről szóló szpotban a leghangsúlyosabban az átélt pillanat jelenik meg. A film ezt közeli gesztusképeken keresztül mutatja be, amelyek egymásutánisága különös lüktetést kölcsönöz a szpotnak. A film realisztikusságát kifejező monokróm világot átszövi a terméket is bemutató jelenetek arany és ezüst színpárjának dominanciája. A színhatások mellett a realisztikusságot és a tempót még fokozzák a döntött plánok, valamint a dokumentarista filmekben megszokott állandó, minimális kameramozgások is.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés