hirdetés
hirdetés
hirdetés

Germánia a címe a Sport TV Bundesliga-műsorának

Augusztus végétől, hetente jelentkezik majd a német bajnokság történéseit elemző magazinműsor, a Germánia. Sajnos ez volt Albert Speer tervezett náci megalopoliszának a neve is.

hirdetés

Augusztus 27-én Germánia címmel magazinműsor indul, amelynek fókuszában a német bajnokság áll majd, olvasható a Sport TV közleményében. A műsor a Bundesliga meccseit kíséri majd, amelyeket a csatorna közvetít, és amely amúgy a legtöbb magyart szerepeltető európai topbajnokság, írják. Két magyar játékos és egy magyar vezetőedző is dolgozik a ligában ugyanis. A Bundesliga, illetve annak közvetítése a csatornán augusztus 24-én kezdődik.

A Germánia cím feltehetően szójáték, és a "mániára" épül, de kissé szerencsétlen választás, amennyiben ugyanez volt a neve Albert Speer építész és Adolf Hitler tervezett városának is, amelyet a nácik világháborús győzelme esetén a világ fővárosává tettek volna. A lényegében megalopolisszá alakított Berlin terveit 1938-ban tették nyilvánossá, a teljes neve Welthauptstadt Germania volt, de csak Germaniáként vált ismertté. Ezen a Wikipédia-oldalon olvasható róla több, illetve ebben a magyar nyelvű cikkben is írnak róla. Lent látható róla egy korabeli terv.

Germania terve

A háború alatt náci fegyverkezési miniszterré lett Albert Speert, a huszadik század meghatározó építészét elítélték Nürnbergben a háború után, húsz évet ült, 1981-ben Londonban halt meg. 1966-os szabadulása után több önéletrajzi könyvet is írt a náci rendszerben való részvételéről.

A Germánia című műsor hétfő esténként jelentkezik a Sport1-en, állandó háziasszonya Takács Rita lesz.

UPDATE: A cikk megjelenése után, javaslatunkra, a Sport TV elküldte egy arculati elemét a műsornak, amelyben jobban elkülönül a mánia-tag, így némileg feloldva a Germánia negatív asszociációját, illetve ráerősítve az üzenetre, amit közvetíteni szándékoztak. Mutatjuk.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés