hirdetés
hirdetés
hirdetés

GfK - a fogyasztói böjtről kérdezett

A GfK Hungária felmérése szerint minden negyedik magyar hallott a Ne Vásárolj Semmit Napról, ám a válaszadók több mint fele feleslegesnek tartja a kezdeményezést. A GfK a Tudatos Vásárlók Egyesületével (TVE) együttműködve mérte fel a kommunikációs aktivitás ismertségét.
hirdetés
A GfK a TVE-vel együttműködve januárban azt vizsgálta, vajon mindenki fel tudja-e idézni, miről szól a november végi egynapos fogyasztói böjt, és mennyire tartják jó ötletnek a kezdeményezést. Az eredmények szerint minden negyedik magyar hallott a november utolsó péntekjére eső egynapos fogyasztási böjtről, ám e válaszadók több mint fele feleslegesnek tartja a kezdeményezést, mert nem hisz abban, hogy bármi hatása is lehet az aktivitásnak.
A felmérés eredményei szerint a megkérdezetteknek mintegy negyede hallott a fogyasztás-ellenes napról, de közülük csak 12 százalék tudta a „böjt” időpontját, november 24-ét megnevezni.

A kutatók arra is kíváncsiak voltak, hogy azok, akik hallottak a kezdeményezésről, vásároltak-e valamit ezen a napon. Kiderült: a megkérdezettek csupán hat százaléka nem ment semmilyen boltba a „Ne Vásárolj Semmit Nap” miatt. A megkérdezettek négy százaléka - bár nem tervezett fogyasztani semmit - mégis vásárolt a fogyasztói böjt napján.

Tízből közel négy válaszadó már nem emlékezett arra, került-e a kosarába valami 2006. november 24-én. Mintegy 21 százalék volt azoknak az aránya, akik vásároltak, mondván: őket az ilyen akciók nem érdeklik, további 13 százalék pedig azért ment a boltba aznap, mert nem tudta más napra halasztani a bevásárlást. A megkérdezettek 17 százaléka nem vásárolt november 24-én, igaz, nem a felhívás miatt, hanem mert egyébként sem tervezett bármiféle vásárlást.

A Ne Vásárolj Semmit Napot immár hét éve rendezik meg Magyarországon. A minta ezer fő volt, akiket személyesen kerestek meg a kérdezőbiztosok.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés