hirdetés
hirdetés

GfK - akciós újságokat vizsgált

2007-04-18
Minőségileg és tartalmilag is fejlődtek a kereskedelmi láncok által kiadott reklámújságok - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Leflet Monitor 2006 jelentéséből. Az újságokban továbbra is az élelmiszereké az elsőbbség, de egyre több elektromos cikket is hirdetnek az akciós lapokban.
A GfK Hungária 2003 óta kíséri figyelemmel az akciós újságok piacát. A tavalyi évben is folytatódott az a tendencia, hogy a kiadványok minőségileg és tartalmilag is fejlődnek, emellett pedig nőtt az újságok oldalszáma is.

Az akciós újságokban a hirdetett kategóriák közül továbbra is az élelmiszer termékcsoport a legjelentősebb: 2006-ban a hirdetett termékek 35,7 százalékát adták. Az élelmiszer és a vegyi áruk összességében a hirdetett termékeknek közel felét - 46 százalékát - teszik ki.

A nem élelmiszer jellegű termékek reklámozására is egyre nagyobb figyelmet fordítanak a kereskedelmi láncok, sok kereskedő külön kiadványt jelentet meg a non food kategóriában.

Ezek közül kiemelt szerep jut az elektromos- és a barkácsáruknak, amelyek reklámozására a szezonalítás jellemző. A háztartási gépek és a szórakoztató elektronikai termékek hirdetéseinek száma a karácsonyi ünnepek előtt ugrik meg jelentősen, ami ugyanígy elmondható a barkácsáruk hirdetéseiről a tavaszi és nyári szezonban.

A hirdetett termékek mintegy 14 százaléka elektromos cikk volt, amelyek 2006-ban összesen 1176 kiadványban jelentek meg, a vegyi áruk esetében ez a szám 1077.

Akciós élelmiszerekről tavaly 1064 kiadvány adott információt, az egyes élelmiszer kategóriák közül a legtöbb oldalt az ital- és húsáru hirdetése foglalta el. Érdekesség, hogy bár arányaiban a legtöbb akciós újságot a hipermarketek adják ki, az általuk és a kis vegyesboltok által hirdetett termékek számában mégis alig van különbség. A jelentősebb élelmiszerkategóriákban a vegyesboltok akciós termékeinek száma megelőzi a hipermarketekét.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés