GfK, Braun & Partners - CSR a pénz világában
A GfK és a Braun & Partners együttműködésében először készült ágazati felmérés a hazai pénzügyi szektorban tevékeny vállalkozások CSR-helyzetéről és lehetőségeiről. A kutatásból kiderült: a vállalati döntéshozóknak egyelőre csak kis része látja a társadalmi felelősségvállalást a stratégia szerves részének. Jelenleg az ilyen irányú próbálkozások szponzorációs, vagy adományozó tevékenység formájában jelennek meg.
A kutatás szerint a magyar cégek nincsenek jelentős lemaradásban a külföldi vállalatokhoz képest. Egy német felmérés szerint az ottani interjúalanyok kiemelten kezelik a társadalmi felelősségvállalást, ám többségüknél szintén nem képezi a CSR a stratégia integrált részét. A tanulmány 32 pénzügyi vállalkozás, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) valamint a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) képviselőivel készült mélyinterjúkra épült.