hirdetés
hirdetés

GfK, WPP - birkózás a TNS-ért

2008-07-09
Veszélybe kerülhet a GfK és a TNS kutatócégek egyesülése, miután a brit WPP kommunikációs óriáscég újabb felvásárlási ajánlatot tett utóbbi cég részvényeseinek, tíz nappal azok tanácskozása előtt. A hírek szerint a GfK szintén új ajánlaton dolgozik.
A brit TNS és a német GfK június elején hozta nyilvánosságra az egyesülésről szóló részletes terveit. Mint a Kreatív Online akkor megírta, a két hálózat összeolvadásával globálisan a második legrangosabb szereplő jönne létre, amely a magyar piacon is megerősödne a vezető Nielsen mögött.

Az egyesülésre azonban a TNS részvényeseinek is rá kell bólintaniuk, akik a Financial Times szerint épp arra vártak, hogy a cégnek régóta udvarló, Sir Martin Sorrell vezette WPP egy kedvezőbb ajánlatot tegyen nekik. A brit üzleti napilap szerint a májusi, 996 millió angol fontos ajánlat után legalább 1,2 milliárd fontot reméltek, az új ajánlat azonban csak 1,08 milliárdról szól.

A TNS részvényesei tíz nap múlva ülnek össze, a Financial Times értesülései szerint addigra a GfK is új ajánlatot adhat. Sir Martin Sorrell a BrandRepublicnak azt mondta, a WPP ajánlata nem ellenséges, legfeljebb a WPP-vel szóba állni nem akaró menedzsmenttel szemben – az ügyfelek és dolgozók szerinte jobban járnának, mivel egyértelműbben biztosítanák a TNS brand fennmaradását, mint azt a Gfk-TNS szövetség tenné.
hirdetés
hirdetés