hirdetés
hirdetés
hirdetés

Gigantikus poszterek, fényszobrok és tűzfalfreskók

Egyedi méretű közterületi reklámfelületek

Hirdetése eltűnik a reklámok szürke tengerében? Jól ismert márkájukhoz illő, kellően feltűnő megjelenést keresnek? Valami különlegeset, extravagánsat? Nos megkaphatják: béreljenek az autópálya mellett gigantikus óriásplakátot, festessenek ki hiányos vakolatú belvárosi tűzfalat, rakassanak egy lakótelepi épületre további két szint magasságú táblát, feszítessék ki műanyag vitorlaposzterüket, vagy köztéri fényszoborként formáztassák meg terméküket.
hirdetés
Néhányan talán nem tudták, hogy Magyarországon található Európa legnagyobb óriásplakátja. A helyszín az M3-as autópálya, 12,4 kilométerre a fővárosi Clark Ádám téri nullás kilométerkőtől. A méret lenyűgöző: 605 négyzetméter (17,4×34,8 méter fekvő), több mint ötven, 12 négyzetméteres átlag óriásplakátnyi felület az egyik oldalon és ugyanennyi az éjszaka megvilágított gigantikus tábla túloldalán. A bérleti díj oldalanként havi 540 ezer forint forgalmi adó nélkül. A hirdetési felület több évre elkelt. Csakúgy, mint a Contact-System Kft. másik nyolc darab, autópályák, autóutak mellett elhelyezett gigantikus reklámtáblája. A speciális hirdetési helyeket jelenleg átlagosan 26 hónapra veszik bérbe. Igaz, ami igaz: a többi reklámfelület valamivel kisebb. A kínálatban találunk még öt darab 2×300 négyzetméteres és kettő darab 2×200 négyzetméteres hirdetési lehetőséget. Mindegyik gigantikus táblát a közlekedési utaktól több mint száz méteres távolságra telepítették.

Évente egy új megatábla

A Contact-System a „lassan jársz, tovább érsz” elvét vallja. Évente csupán egyetlen egy új megatáblát telepít. Ezen nem csodálkozhatunk, mivel az ilyen gigantikus méretű plakátot tartó állványzat megépítése és telepítése nem tartozik az olcsó mulatságok közé. A cégnek egy új, 2×300 négyzetméteres felületű tábla 15-20 millió forintba kerül. A költségekből egyedül a világítás másfél–öt millió forintot tesz ki, attól függően, hogy milyen messziről kell az áramot odavinni, illetve milyen külön transzformátort kell telepíteni – mutatta be az egyedi méretű, közterületi reklámfelületek telepítésével, üzemeltetésével és bérbeadásával foglalkozó Contact-System egyik fő tevékenységét Kárpáti Zoltán, a cég ügyvezető igazgatója.

„Ma még a hirdetők és az önkormányzatok jelentős része is idegenkedik a tűzfalfestményektől.”

Hasonlata szerint, ahogy a digitális tévézés sem teszi tönkre a mozit, úgy a gigantikus poszterek sem az óriásplakátok és egyéb köztéri hirdetések piacát. Nem titkolta, hogy legnagyobb vonzerejük a plakátok mérete. „Egy több száz négyzetméternyi reklámot mindenki észrevesz, viszont ez a hirdetési forma nem alkalmas az óriásplakátok által betöltött szerep átvételére, azaz kis darabszáma miatt nem tud országos lefedettséget biztosítani” – fogalmazott.

A Contact-System ezenkívül lakóházak tetejére szerelt 40–126 négyzetméteres táblákkal és fényreklámokkal, tűzfalak festésével és vinilborításával, prizmatáblák telepítésével és legújabban körüljárható, valósághű fényreklám-szobrokkal is foglalkozik. Ez utóbbi újdonságot például Szolnok egyik belvárosi terére telepítették a közelmúltban.

Vinil árbocplakátok

„Az élethű, tartós, és könnyen leszerelhető vinil fotóplakátokat Angliában, a Scanachrome céggel gyártatjuk. Az előállítási költség négyzetméterenként 30 angol font. Példaként egy 90 négyzetméternyi reklám legyártása egymillió forintba kerül. A bérleti díja havi 375 ezer forint. Ezért az árért durván 4,5 óriásplakátot lehet kapni, a 300 négyzetméteres vinilreklám bérlése pedig havi 450 ezer forint” – számolt be az ügyvezető. A vinilplakátok felszerelésénél a felület éleibe kötelet húznak, ezzel szabályos vitorláshajó-árbocot képeznek, amit a falfelülethez rögzítenek.

A budapesti Széna téren tavaly elkészített tűzfalfestmény a reklámszakma és a városvédők között egyaránt sikert aratott. Több újságban pozitív hangvételű írások jelentek meg, és nyáron külföldi turisták fényképeztették magukat a térhatású Matáv-hirdetés előtt. Több olyan üres, málló vakolatú értékes tűzfalfelület van a fővárosban és az ország nagyobb városaiban, ahol a lakóközösség, az önkormányzat és a reklámozó egyaránt jól járna egy festett tűzfallal.

Füleky György, a Free Reklám Kft. ügyvezető igazgatója szeretné, ha egyre több hirdető érezne kedvet ahhoz, hogy forgalmas utak, terek mellett fekvő tűzfalakra gyönyörű műalkotásokat festessen, amellyel saját cége hírnevét, imidzsét öregbíthetné. Arról nem is beszélve, hogy ezáltal szebbé válna a lakókörnyezet is. „Ma még a hirdetők és az önkormányzatok jelentős része is idegenkedik a tűzfalfestményektől. Sok PR- és marketingszakember úgy gondolja, hogy cége imidzsét kizárólag úgy növelheti, ha a logó és a gyártott termék a lehető legnagyobb méretben látszik, míg a városvédők éppen ettől idegenkednek. Viszont egy ötletes műalkotás, karitatív életkép mellett elhelyezett kisebb szöveg és logó nagyon hatásos eszköz lehet, főleg, ha a fél város a festményről beszél” – hangsúlyozta Füleky György.

Rajztanárok készítik a tűzfalfestményeket

A Free Reklám a szombathelyi Raster-Alp cég rajztanáraival készítteti el a tűzfal festményeket. A festés négyzetméterenként átlagosan 8 ezer forintba kerül. A megrendelőnek a tűzfal bérlése havi 100–300 ezer forint mérettől, helyszíntől függően.

Egy ötletes műalkotás, karitatív életkép mellett elhelyezett kisebb szöveg és logó nagyon hatásos eszköz lehet, főleg, ha a fél város a festményről beszél.

Idehaza a tűzfalfestmények egyik legnagyobb megrendelője a Matáv Rt. Harangozó Ferenc, a távközlési vállalat márka stratégia és belső PR osztályának vezetője szerint ez nem véletlen. Céljuk, hogy a Matáv szokatlan, de barátságos környezetben jusson el az ügyfelekhez. A tűzfalalkotásokat image-erősítésre használják. Harangozó Ferenc panaszkodott az önkormányzatok hozzáállására. Példaként említette, hogy a leendő Matáv-székházzal szemben, a Krisztina körúton szerették volna megfestetni Michelangelo híres teremtés freskóját, de a polgármesteri hivatal elutasította kérésüket. „Ha ilyen alkotások csúfítják a városképet, akkor nem értem, hogy a piszkos, málló falak mitől szépítik azt?” – tette fel a kérdést.

Pedig az elidegenítő tűzfalak firkálásában a festékszóróval firkákat rajzolók jóvoltából nem állunk rosszul. Úgy látszik a profi, látványos műalkotások elterjedéséhez szemléletváltásra van szükség. Ehhez Magyarországon még idő kell.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés