hirdetés
hirdetés
hirdetés

Golden Drum

Golden Drum - hat nagydíjassal zárult a verseny

Az idei Golden Drumon induló 3103 nevezésből hat munka kapott Grand Prix-t, a legtöbb pontot pedig idén is a BV McCann Erickson szerezte a versenyen. A színvonal a rádiós reklámok megmérettetésén volt a legalacsonyabb, itt nemcsak nagydíjast nem hirdettek, de Golden Drumot sem ítélt oda a zsűri. A gálán a zsűrielnök, Ami Hasan, a finn hasan & partners vezető kreatívigazgatója és ügyvezetője a reklámszakma morális feladatairól is beszélt egy Playstation hirdetés kapcsán. A szlovén Luna TBWA auschwitzi témájú reklámját kizárták a mezőnyből. Az egyedüli magyar siker az volt, hogy Ujj Mészáros Károly megnyerte a Studio Drum rendezői versenyt.
hirdetés
A televíziós szpotok versenyén az idei Grand Prix az Opera című munkáért járt, amelyet a prágai Young & Rubicam készített. A győztes film a Prostaben prosztatabetegség megelőzésére szolgáló gyógyszert hirdette. A nagydíjas film kreatívigazgatója Daniel Ružička volt, aki Miroslav Pomikal szövegíróval és Alex Mc Reynolds art directorral dolgozott együtt. A kategóriában 11 aranyat és 11 ezüstöt osztottak ki.

A sajtó kategóriában a nagydíjat a BV McCann Erickson nyerte az NGO Eptisa Romaniának készített sorozattal, amelynek a The family és a The couple című két tagja lett a kategória legjobbja. A hirdetéseket az Adrian Botan és Alexandru Dumitrescu kreatívigazgatók vezette csapat készítette Andrei Tripsa art director és Constantin Milu szövegíró közreműködésével. A sajtóreklámok versenyén hat aranyat és hat ezüstöt ítélt oda a zsűri.

A közterületi kategóriában az osztrák DraftFCB Kobza Werbeagentur aratott abszolút győzelmet a Condominak készített Ultrathin című munkával. A díjért Patrik Partl kreatívigazgató és Andreas Gesierich art director ment fel a színpadra. A kategóriában csak két aranyat és hét ezüstöt ítéltek oda.
A zsűri megítélése szerint idén nem indult olyan rádióreklám, amely nagydíjat vagy aranyat érdemelt volna, és csak három rádiószpot kapott ezüstöt.

A versenyen több kategóriában már október 16-án kihirdették a győzteseket.
A design & art direction kategóriában a Wunderman Frankfurt és a Mayer McCann Ljubljana, az interactive kategóriában pedig a Kitchen Leo Burnett Oslo és a Leo Burnett csoporthoz tartozó Arc Varsó kapta a Golden Drumokat, az interactive Golden Drum Grand Prix-jét pedig az Interone Worldwide-nak ítélték oda.

A media Arany Dobjait a Leo Burnett Riga, a Scholz & Friends, a Leo Burnett Chicago és a Walker Zürich kapta, a kategória nagydíjasa pedig a TBWA Bécs lett. A film & TV promo díját az Arnold and Crispin Porter + Bogusky nyerte el.

Az advertising campaigns kategóriában a zsűri a Wiktor Leo Burnett, a Leo Burnett Varsó, a Walker Zürich, a Grey Bukarest, a McCann Erickson Bukarest, a 180 Amszterdam, a Saatchi & Saatchi Prága, a Zoom! Riga és a Leo Burnett Sydney ügynökségeket jutalmazta a Golden Watchnak elnevezett elismeréssel.

A Golden Rose díj idén is a BV McCann Ericksoné lett, az ügynökség 46 pontot szerzett. A második legjobban szerepelt ügynökség az osztrák DraftFCB Kobza Werbeagentur GE lett 31 ponttal, majd 24 ponttal a McCann Erickson Israel következik a listán. A negyedik, a 20 pontot szerzett szerb New Moment New Ideas Company lett, a sereghajtó pedig a JWT Warsaw, amely 17 pontot gyűjtött be a versenyen.

A tavalyi versenyhez hasonlóan magyar ügynökség nem kapott Drumot a portorozsi fesztiválon. Az egyedüli magyar siker, hogy Ujj Mészáros Károly nyerte meg a Studio Drum rendezői versenyt.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés