hirdetés
hirdetés

Google - 66,4 milliárd dollárt érő márkanév

2007-04-23
A Google kiütötte az első helyről a Microsoftot a világ legerősebb márkáinak százas listáján - írja a BBC News. A Brandz Top 100-as listát a Millward Brown tanácsadócég állította össze, a helyezések a cégek mérleg szerinti értékéből és a fogyasztói véleményekből álltak össze.
Google, General Electric (GE), Microsoft, Coca-Cola, China Mobile, Marlboro, Wal-Mart, Citi, IBM, Toyota - ezek a márkák szerepelnek a top 10-ben a Millward Brown listáján. A felmérés szerint a Top 100-ban szereplő márkák összértéke az elmúlt évben 10,6 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és 2006-ban elérte a 1600 milliárd dollárt.

Az eredmények szerint a Google neve immár 66,4 milliárd dollárt ér, amellyel az első helyre került - megelőzve a GE-t és a Microsoftot. A sorban következő Coca-Cola 44,1 milliárd dolláros értékkel szerepel a listán.

A brit piacon a Vodafone neve a legértékesebb, majd a HSBC bank és a Tesco következik. A legek listáján a Marks & Spencer vezet: a cég neve háromszor többet ér, mint egy évvel korábban: globálisan a 68-dik helyre jött fel, a brit piacon pedig a negyedik helyen végzett.

Mint arról már beszámoltunk: az amerikai Millward Brown piackutató tavalyi márkarangsora több nagy meglepetéssel szolgál: a 2005-ös piacot vizsgálva a Coca-Cola lekerült az első helyről, és kiesett a top 10-ből a Disney, McDonald’s és a legerősebb európai márka, a Nokia is. Tavaly az első helyet 62 milliárd dollárral a Microsoft szerezte meg.

A 2006-ban közzétett felmérés egyik legnagyobb meglepetése volt, hogy a kutatásban korábban még nem szereplő kínai China Mobile negyedikként végzett.
hirdetés
hirdetés