hirdetés
hirdetés
hirdetés

Google - diákversennyel népszerűsíti az AdWords-öt

Több mint 600 csapatból került be a legjobb három közé a Google Online Marketing Challenge régiós versenyén az a magyar csapat, amelyik a Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának (MÜTF) első online marketinges évfolyamából verbuválódott. A nemzetközi versenyen a diákoknak Google AdWords-kampányt kellett tervezniük.
hirdetés

A tervek szerint évente megrendezendő Online Marketing Challenge versenyt idén hirdette meg először a Google. A nemes cél, hogy a marketingszakos egyetemi és főiskolai hallgatók az elméleti oktatás mellett gyakorlati tapasztalatokat gyűjthessenek az online marketingről, de természetesen nem hátrány a keresőóriás számára az sem, hogy a legjobb eredményekkel bizonyíthatja: „mennyire költséghatékony és felhasználóbarát a Google online hirdetési rendszere, az AdWords” – ahogy azt a sajtóközleményben Lee Hunter, a Google Európáért, Közel-Keletért és Afrikáért felelős termékmenedzsere megfogalmazta. A nevező csapatoknak 200 dolláros AdWords kuponok segítségével kellett egy szabadon választott, száz főnél kevesebb alkalmazottat foglalkoztató helyi cég háromhetes online marketingkampányát megtervezni, és ezzel az adott társaság üzleti eredményeit maximalizálni. A kampányokat hatékonyságuk alapján először egy, a Google által kifejlesztett algoritmus rangsorolta, majd régiónként egy egyetemi tanárokból és szakemberekből álló zsűri választotta ki a legjobbakat.

A megmérettetésen a vártnál nyolcszor több, összesen 1650 csapat 8500 diákja vett részt a világ 47 országából. Az összetett verseny győztese a Nyugat-Ausztráliai Egyetem csapata lett, akik egy falmászó terem, a Hangout kampányát szervezték meg, és szintén ausztrál lett az ázsiai és csendes-óceáni régió első helyezettje, az Ausztrál Üzleti Főiskola csapata, ami egy egyedi süteményeket készítő kaliforniai pékséget választott. Az amerikai régióban a Pennsylvaniai Állami Egyetem diákjai nyertek. Ők egy turisztikai weboldal kampányát vitték sikerre, az európai, közel-keleti és afrikai régió fődíjasa, a Berni Egyetem csapata pedig egy svájci utazási iroda, az Aaretal Reisen netes forgalmát lendítette fel. Ebben a régióban összesen 600 team próbálta ki szakmai tudását, és bár a szervezők inkább a fejlettebb online-marketing kultúrával rendelkező nyugati országokból várták a jelentkezőket, Magyarországról 171 csapat vett részt. Közülük legjobb eredményt a tatabányai Modern Üzleti Tudományok Főiskolája négy diákja érte el, akik dobogós helyre kerültek a régiós versenyben.

Vetési Anikó, Szabó Péter, Seres Péter és a csapatvezető Tóth László egy számítógépek bérbeadásával és használt gépek forgalmazásával foglalkozó cég, a PCRent.hu weboldalt működtető Reconet online marketing kampányát tervezték meg, és rendkívüli eredményekről számoltak be. Kevesebb mint 22 ezer forint ráfordítással 1287 látogatót csábítottak a honlapra, akik közül 1053 fő kattintott az eladó gépek listájára, és napi 30-40 keresés volt a számítógép-bérlésre is. A cégvezető, Tóth Zoltán elmondása szerint a kampány indítása után másfél hét alatt az összes használt számítógép vevőre talált, mindez egymillió forintos forgalmat hozott a társaságnak, többet mint amit előtte egy év alatt realizáltak. A zalakarosi wellness-hétvégét és egy, a Google londoni központjába történő látogatást nyert csapattagokat Damjanovich Nebojsa, a MÜTF tanára segítette. „Az országban egyedülálló módon, 35 diákkal tavaly indítottuk a másoddiplomás online-marketing képzést, ez a verseny pedig a legjobb módja volt, hogy kipróbáljuk a gyakorlatias képzésünk eredményességét” – mondta el a Kreatív Online-nak az online marketing tanácsadó és tréner. „Idén emellett egy féléves keresőmarketing-specialista képzést is indítunk, mert mind a nagy cégeknél, mind a médiánál és az ügynökségeknél óriási a hiány és nagy az érdeklődés” – tette hozzá.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés