hirdetés
hirdetés

Google - marketingverseny diákoknak

2008-01-18
A Google főiskolások és egyetemisták számára hirdetett versenyt: az indulóknak egy kis- vagy középvállalkozás honlapjának forgalmát kell felfuttatni a Google AdWords kulcsszavas hirdetési rendszer segítségével. A megmérettetésen bármilyen felsőoktatásban tanuló diák részt vehet.
A Google a versenyre az egész világról várja a jelentkezőket. A diákoknak négy-hat fős csapatokat kell alkotniuk és a rendelkezésükre bocsátott 200 dolláros AdWords-kuponok segítségével egy olyan, maximum 100 főt foglalkoztató céget és honlapját kell minél ismertebbé tenniük, amelyik nyitott az együttműködésre, és még nincs AdWords-kampánya.

A stratégia kidolgozása után a diákoknak három hetük van a marketingkampány levezénylésére, majd az eredmények kiértékelésére. A kampány sikeres lebonyolítása mellett két jelentést is le kell adniuk a csapatoknak: egyet még a kampány előtt a követendő stratégiáról, és egy másikat a lezárást követően, amely a folytatásra vonatkozó javaslatokat tartalmazza.

A nevezés mindenki előtt nyitott, de főleg a marketinges, reklámmenedzseri, e-kereskedelmi és médiatudományi képzésben részt vevő diákokat várja a Google.

A végső sorrendet mintegy harminc szempontot figyelembe véve alakítja ki az egyetemi tanárokból álló zsűri. A legfontosabb tényezők az oldalletöltések száma, az egy kattintásra jutó költség, az átkattintási arány, a kulcsszóválasztás, a szöveges hirdetés kreativitása, a költségvetés hatékony felhasználása, valamint az előzetes és az összefoglaló jelentések minősége.

A versenyre az egyetemi oktatók regisztrálhatják diákjaikat, legkésőbb február 1-jéig, de a diákok február 10-e és május 24-e között bármelyik három egymást követő héten lebonyolíthatják a kampányt. Az eredményhirdetés júliusban lesz.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés