hirdetés
hirdetés
hirdetés

BrandFestival Digital

Google - nem eszik ügynökséget

„Félünk a Google-től vagy sem?" – egy résztvevő összefoglalása szerint erről vitáztak a magyar keresőmarketing-cégek, ügynökségek és a Google képviselői a BrandFestival Digitalon annak kapcsán, hogy a keresőcég egyes ügyfeleknek közvetlenül árulja szöveges hirdetési felületeit.
hirdetés
A válaszok pedig ezek voltak: nem, nem nagyon, illetve még nem. A kérdést az vetette fel, hogy némi riadalmat keltett a digitális ügynökségi és keresőmarketing-piacon, amikor néhány hónapja a Google saját értékesítőket fogadott és közvetlenül kezdte eladni felületeit egyes ügyfeleknek, köztük az Invitelnek. Ahogy a BrandFestival Digital vitájában elhangzott, a játék nem babra megy: a kereső- és szöveges hirdetések idén átlépik a 20 százalékos részesedést az amúgy is dinamikusan növekvő online reklámpiacon.

„Az ügyfelek úgy döntöttek, hogy az általuk az ügynökségektől kapott szolgáltatás rosszabb, mint amit mi ígértünk neki" – fogalmazott talányosan Peresztegi Zoltán, a Google magyar országfelelőse. Szerinte ennek ellenére a cég nem szeretne kétszáz fős magyar hídfőállást kiépíteni, de lesznek kiemelt ügyfelek, amelyeknek ő maga kezeli az AdWords nevű szövegalapú hirdetési hálózaton futó hirdetéseit. A rivális Etarget hirdetésszolgáltató eközben csak ügynökségeken keresztül értékesít felületeket – mondta el Kálmán Tamás országmenedzser.

„Mi meg tudjuk mutatni az ügyfélnek, hogy hol nem volt hatékony az eddigi tevékenységük. Az ideális forgatókönyv szerint az ügynökséggel beszélgetünk erről, de ha az ügyfél úgy dönt, hogy ő meg velünk szeretne beszélgetni erről, természetesen nem fogjuk letenni a telefont" – magyarázta Peresztegi Zoltán. A kapacitás azonban véges: a vitában elismerte, hogy volt már ügyfél, akit ők maguk irányítottak inkább ügynökséghez.

Mivel egy-egy oldalon csak az egyik hálózat szöveges hirdetései vannak jelen, egy kampány csak akkor tudja fedni a piacot, ha több cégtől – azaz a Google-től és az Etargettől – is vesz helyeket. „Ez az integrálás és az egyszerű kimutatásokon túlmutató szolgáltatások jelenthetik a kiutat az ügynökségeknek” – fejtegette Fazakas László, az Arcus Search üzletágvezetője.

A résztvevők szerint az ügynökségeknek nincs okuk aggodalomra, mivel a kampányok és rendszerek egyre bonyolultabbá válnak, így a szakértelmükre mindig szükség lesz – akkor is, ha a várakozásoknak megfelelően a szöveges hirdetések után a bannerek is közvetlenül, online leköthetőkké válnak. (A Google és a DoubleClick bannerkiszolgáló multi egyesülését egy hónapja hagyta jóvá az Európai Bizottság.) Ugyan vannak cégek, akik saját munkatársakat taníttatnak be – épp az ügynökségekkel – a keresőhirdetések rendelésére, de mindemellett igénylik az ügynökségek szakértelmét és ezért kapcsolatban is maradnak velük. Az is elhangzott, hogy a cégeknek saját embert kiképezni csak egy bizonyos hirdetési volumen fölött van értelme.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés