hirdetés
hirdetés
hirdetés

Google, Doubleclick - az EB jóváhagyta a fúziót

Az Európai Bizottság (EB) jóváhagyta a Google és a DoubleClick fúzióját, ezzel a 3,1 milliárd dolláros akvizíció lezárult – írja a BBC News. Az amerikai szabályozás már decemberben engedélyezte a keresőóriás és az online hirdetési vállalat összeolvadását.
hirdetés
Négy hónap vizsgálódás után az EB is jóváhagyta a Google és a DoubleClick fúzióját.

Mint arról már a Kreatív Online is beszámolt, a Google tavasszal 3,1 milliárd dollárért, mintegy 560 milliárd forintnak megfelelő összegért vásárolta meg a DoubleClick online reklámkiszolgáló céget, amely az amerikai site-okon látható hirdetésekhez, illetve a hirdetések statisztikai kiértékeléséhez nyújt technikai hátteret.

Az Egyesült Államok szenátusának trösztellenes, versenypolitikai és fogyasztójogi bizottságának két tagja, a demokrata Herb Kohl és a republikánus Orrin Hatch 2007 november végi közös beadványukban hívta fel először az illetékes szervek figyelmét a fúzióra. A két szenátor szerint a Google azzal, hogy az internetes keresésben piacvezető, az utóbbi idők akvizícióival vezető szerephez jutott a videós tartalmak, a hírszolgáltatás és a reklámipar területén is, ezért a bizottságnak fokozottan figyelnie kell arra, hogy a cég terjeszkedése ne legyen jogsértő.

Az Egyesült Államokban a vizsgálat nyomán decemberben jóváhagyták a fúziót. A Financial Times akkori kommentárja szerint bár a két szenátor levele a fúzió végleges jóváhagyásának késleltetésére tett kísérletként is értelmezhető, az igazi akadályok az Egyesült Államoknál jóval szigorúbb Európában várhatják majd a fuzionálni vágyókat.

Az európai vizsgálat azonban azt állapította meg, hogy a fúzió nem veszélyezteti a piacot, ezért nincsen akadálya a két cég összeolvadásának.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés