hirdetés
hirdetés
hirdetés

Google, Yahoo - összefognak

A Microsoft nyílt levelére reagálva a Yahoo bejelentette, hogy továbbra sem hajlandó elfogadni a 40 milliárdos felvásárlási ajánlatot. Ehelyett riválisával, a Google-lal kötött szerződést, mely szerint a keresőóriás fogja két héten keresztül szolgáltatni a Yahoo keresőjében megjelenő reklámok egy részét.
hirdetés
Mint arról már beszámoltunk, a Microsoft nemrég tett felvásárlási ajánlatot a Yahoo-ra, melyet a napokban egy sürgető nyílt levéllel kívánt nyomatékosítani, azonban a Yahoo továbbra is ellenáll.

Sőt, szerződést kötött első számú riválisával az online hirdetési piacon: két héten keresztül a Google szolgáltatja a Yahoo keresőjének találati oldalain a reklámok egy részét. Egész pontosan a keresések három százaléka fog olyan eredményeket adni, ahol a találatok mellett a Google rendszeréből jönnek a hirdetések.

Elemzők szerint a megállapodás egy nagyobb üzlet próbaüzeme lehet, aminek keretében a Yahoo kiszállna az online hirdetési piacról, és a Google-nak adná át a reklámfelületeinek feltöltését. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy csak az európai üzletet - ahol a Yahoo hagyományosan gyenge -, vagy a globális Yahoo-t érintené az együttműködés.

Ez a lépés becslések szerint évi 25 százalékkal növelné a Yahoo bevételeit, ami enyhítené a nyomást a részvényeseken, akik a vezetőség álláspontjával ellentétben hajlanának arra hogy elfogadják a felvásárlási ajánlatot.

A hirdetési piacról való kiszállás azzal is járna, hogy a cég jobban tudna koncentrálni a keresőmotor és a Yahoo portál fejlesztésére. A másik oldalon viszont a Google kezébe kerülne a keresésekhez kapcsolódó hirdetési felületek 90 százaléka. A Microsoft erre építi tiltakozó kampányát: szerinte a Google monopolhelyzetre tör, ami egészségtelen a piac működésére nézve.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés