hirdetés
hirdetés
hirdetés

GVH - 1,2 milliárd megtévesztő reklámokért

A tavalyi év során 74 esetben büntetett a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amely összesen kétmilliárd 248 millió forint bírságot szabott ki a versenytörvényt megsértő vállalatokra. A GVH legtöbbször a fogyasztók megtévesztése miatt büntetett: az etikátlan reklámozóknak egymilliárd 226 millió forintot kellett befizetniük 2007-ben.
hirdetés
Bár az összes büntetés összege alacsonyabb, mint 2006-ban volt, a versenyhatósághoz minden eddiginél több panasz érkezett megtévesztő reklámok ügyében. A nagyszámú bejelentés miatt ezért két ágazatnál - a pénzintézeteknél és a légitársaságoknál -
piactisztító vizsgálatsorozatot indítottak. Ennek eredményeként hat légitársaságnak összesen 119 millió forint bírságot kellett fizetnie.

A GVH évösszefoglaló közleményében megjegyzi, hogy bár egyre nagyobb összegű bírságokat állapítanak meg a fogyasztók megtévesztése miatt, mégis vannak olyan ágazatok, ahol évről-évre ismétlődnek a jogsértések: ilyen területek a távközlés, a gyógyhatású készítmények piaca és a hipermarket-láncok kommunikációja.

A versenyhatóság tavaly kevesebb kartellügyben szabott ki bírságot, mint az azt megelőző években. A 2007-es büntetés egymilliárd 21 millió forint volt, ebből 936 millió forintot a Magyar Postának és a Lapterjesztőnek kellett kifizetnie. Mint arról a Kreatív Online is beszámolt, a két vállalatot a GVH azért büntette meg, mert fény derült arra, hogy a két cég megállapodott arról, hogy nem támadja egymás piacait.

A GVH 2007-ben két ágazati vizsgálatot is indított: a lakossági és kisvállalati bankpiac után a televíziós műsorszolgáltatás piacát mérték fel. Mint azt a Kreatív Online megírta, a versenyhatóság szerint egyelőre nem érvényesül a médiapiaci verseny, és a terület fejlődését számos szükségtelen korlátozó tényező gátolja.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés