hirdetés
hirdetés

GVH - biztosítást hirdetettek befektetésként a postán

2008-06-25
A Magyar Posta Életbiztosító (MPÉ) hirdetéseit vizsgálta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A társaság 2003 és 2007 között közzétett egyes reklámokban megtévesztő volt, mert a PostaHozamŐr nevű biztosítást befektetésként népszerűsítették.
A PostaHozamŐr az MPÉ szerint életbiztosítási termék, biztosítási jellege kapcsán pedig havonta jelentkező költségek terhelik a fogyasztót, és csak a szerződési feltételekben meghatározottak szerint tud élni a visszavásárlási lehetőséggel. Mindezek ellenére a termék kommunikációja a megtakarításra helyezte a hangsúlyt – állapította meg a versenyhivatal, miután vizsgálta az 2003 és 2007 közötti hirdetéseket.

A GVH szerint önmagában annak közlése, hogy egy termék egyszerre életbiztosítási és befektetési jelleggel is bír, egyértelműen nem tájékoztat arról, hogy a ténylegesen befektetett összegre, az elérhető hozamra milyen hatással lehet az, hogy a termék életbiztosítási termékként forgalmazható.

A társaság nem kapott bírságot, mert a fogyasztók a jogsértő reklámokkal jellemzően a postahivatalokon belül találkozhattak, ahol lehetőségük volt azonnal további információkhoz jutni.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés