hirdetés
hirdetés
Sárgalap

GVH - büntetés Norbinak

2008-01-23
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen hárommillió forintra büntette meg a korábban Norbi.hu néven futó Development Service Consultingot (DSC), és a Norbi Update Worldwide-ot (NUW). Előbbi cég a versenyhivatal szerint megalapozatlanul becsmérelt néhány élelmiszeripari terméket, utóbbi pedig hamisan állította a Norbi-módszerről, hogy tudományosan alátámasztott.
A GVH a Schobert Norbert által a piacon kapható ételízesítők és leveskockák minősítésére rendszeresen használt kifejezések miatt büntette meg a fitneszguru cégét. „Kispórolják belőlük a fűszereket, s helyettük nátrium-glutamáttal töltik meg a zacskókat, a termékek kiváltják a kínai étterem jelenséget” – állították többek között a DSC reklámanyagai, azonban az Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) szakvéleménye szerint ez így nem igaz.

A GVH szerint ráadásul ezeknek a minősítéseknek nem is a tájékoztatás volt a célja, hanem az Update rendszer népszerűsítése, úgy hogy más nem Norbi-termékek kedvezőtlen tulajdonságait emelik ki. A hivatal ezért kétmillió forintos büntetést szabott ki a vállalatra.

A fennmaradó egymillió forintos büntetést a másik Norbi-cég, a NUW kapta, mert az általa kiadott „Norbi Update – Minden amit a fogyásról tudok” című könyvben megtévesztette a fogyasztókat azzal, hogy „tudományosan alátámasztottnak” nevezte az Update módszert.

A versenyhatóság és a szakvélemények szerint azonban az Update rendszer esetében jelenleg tudományos alátámasztottságról nem lehet beszélni, és ezt igazolták a beszerzett szakvélemények is. A GVH a pénzbírságon kívül arra is kötelezte a céget, hogy 60 napon belül szüntesse meg az állítást tartalmazó könyv forgalmazását.

A versenyhivatal egyébként nem először büntette meg a fitneszguru cégét: egy évvel ezelőtt a NorbiFit elnevezésű testsúlycsökkentő étrend-kiegészítő reklámjaiért bírságolt a GVH. A vizsgálat szerint a hirdetésekben valótlanságot állítottak és ezért hárommillió forintot kellett fizetnie a Norbi.hu-nak, illetve 14 milliót a NorbiFit Bio Time-nak.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés