hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sárgalap

GVH - büntetés Norbinak

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen hárommillió forintra büntette meg a korábban Norbi.hu néven futó Development Service Consultingot (DSC), és a Norbi Update Worldwide-ot (NUW). Előbbi cég a versenyhivatal szerint megalapozatlanul becsmérelt néhány élelmiszeripari terméket, utóbbi pedig hamisan állította a Norbi-módszerről, hogy tudományosan alátámasztott.
hirdetés
A GVH a Schobert Norbert által a piacon kapható ételízesítők és leveskockák minősítésére rendszeresen használt kifejezések miatt büntette meg a fitneszguru cégét. „Kispórolják belőlük a fűszereket, s helyettük nátrium-glutamáttal töltik meg a zacskókat, a termékek kiváltják a kínai étterem jelenséget” – állították többek között a DSC reklámanyagai, azonban az Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) szakvéleménye szerint ez így nem igaz.

A GVH szerint ráadásul ezeknek a minősítéseknek nem is a tájékoztatás volt a célja, hanem az Update rendszer népszerűsítése, úgy hogy más nem Norbi-termékek kedvezőtlen tulajdonságait emelik ki. A hivatal ezért kétmillió forintos büntetést szabott ki a vállalatra.

A fennmaradó egymillió forintos büntetést a másik Norbi-cég, a NUW kapta, mert az általa kiadott „Norbi Update – Minden amit a fogyásról tudok” című könyvben megtévesztette a fogyasztókat azzal, hogy „tudományosan alátámasztottnak” nevezte az Update módszert.

A versenyhatóság és a szakvélemények szerint azonban az Update rendszer esetében jelenleg tudományos alátámasztottságról nem lehet beszélni, és ezt igazolták a beszerzett szakvélemények is. A GVH a pénzbírságon kívül arra is kötelezte a céget, hogy 60 napon belül szüntesse meg az állítást tartalmazó könyv forgalmazását.

A versenyhivatal egyébként nem először büntette meg a fitneszguru cégét: egy évvel ezelőtt a NorbiFit elnevezésű testsúlycsökkentő étrend-kiegészítő reklámjaiért bírságolt a GVH. A vizsgálat szerint a hirdetésekben valótlanságot állítottak és ezért hárommillió forintot kellett fizetnie a Norbi.hu-nak, illetve 14 milliót a NorbiFit Bio Time-nak.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés