hirdetés
hirdetés
hirdetés

GVH - csomagküldőket büntetett

Két csomagküldő vállalkozást és egy telemarketinges céget büntetett meg 10,5 millió forintra a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A versenyhivatal szerint a cégek amellett, hogy szóróanyagaikon és telemarketinges partnerükön keresztül valótlanságokat állítottak, kéretlenül küldtek csomagokat a mit sem sejtő fogyasztóknak, akik csak anyagi áldozatok árán tudták leállítani a meg sem rendelt csomagok kézbesítését.
hirdetés
A GVH két svájci székhelyű csomagküldő céget, az Editions Atlast, valamint leányvállalatát, a Proveát, és a magyar Linea Directa Communication telemarketinges céget büntette meg etikátlan kommunikációjuk miatt.

A GVH közleménye szerint a szóróanyagaiban valótlanságokat állító, alsóneműket forgalmazó Provea nem tudta bizonyította piacvezető voltát, sem azt hogy a forgalmazott termékei kiváló minőségűek, és azt sem, hogy árai kivételesen alacsonyak, ráadásul olyan eredeti árhoz viszonyították áraikat, melyek korábban nem is léteztek.

A csomagküldő emellett megrendelés nélkül küldött árut egyes címekre, és fizetési felszólításokat mellékelve arra kényszerítette a vásárolni nem kívánókat, hogy ők intézkedjenek a csomagküldés leállítása érdekében. A leállítást viszont azzal nehezítették meg, hogy nem egyértelmű elérhetőségeket adtak meg, és ügyfélszolgálatuk sem működött megfelelően.

Az Editions Atlas hasonlóan vétett az etikus üzleti magatartás és kommunikáció ellen, csak nem fehérneműt, hanem számítógépes, földrajzi és horgolási ismereteket, valamint gyógy- és fűszernövényekről szóló kártyacsomagokat küldött kéretlenül, és emellett nem tájékoztatta megfelelően a vásárlóit sem.

A két cégnek a Linea Directa segített, hogy telemarketinges tevékenységével több fogyasztót tudjanak megtéveszteni, ezért a GVH a Linea Directára és a Provea SA-ra együttesen 7,5 millió, a Linea Directára és az Editions Atlasra pedig összesen hárommillió forintos bírságot rótt ki.
A GVH döntése nem jogerős.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés