hirdetés
hirdetés
hirdetés

GVH - megtévesztett az OTP

Megtévesztő tájékoztatást adott a Junior bankkártyák éves díjairól az OTP Bank - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa. A jogsértés miatt a pénzintézetnek ötmillió forint bírságot kell fizetnie.
hirdetés
A fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást tett közzé az OTP a Junior Start, a Junior Plusz és a Junior Max bankkártyák esetében felszámított kártyadíjakról.

A GVH fogyasztói bejelentés alapján indított vizsgálatot februárban, mert a bank honlapján a "Kérdések és válaszok" oldalon található "Díjak, költségek" linkkel elérhető tájékoztatás tévesen közölte a bankkártyák éves díjait az említett három kártya esetében. Az itt közöltekkel ellentétben a Junior Start kártya esetében a bank felszámított kártyadíjat, a díjmentesség csak az első évre vonatkozott, a Junior Plusz és Max kártyák esetében az éves díj ténylegesen nem 300, hanem 450 forint volt. Az internetes oldalon kívül az OTP Junior Start kártya éves díjáról a 2005. májusi lezárású leporellóján is megtévesztő információk jelentek meg.

Az eljárás során a bank azzal védekezett, hogy a honlapon 2001. óta szerepelt a Junior-kártyákkal kapcsolatos tájékoztató szöveg, ám időközben megváltoztak a feltételek. A bank a feltételek változását az egyes konstrukciók díjait tartalmazó helyen átvezette, a reklámszövegben viszont nem.

Az OTP azzal védekezett, hogy a reklám szövegében is felhívták a figyelmet arra, hogy általános tájékoztatót közölnek, a részleteket az Általános és Üzletági Üzletszabályzatok és Hirdetmények között lehet elolvasni. Emellett pedig a GVH eljárásának megindítását követően a kifogásolt tájékoztatást kiigazították. A versenyhatóság a védekezést nem fogadta el, ugyanis a bankkártyák éves díjaira vonatkozó feltételek 2005. január 1-jén léptek életbe, azóta pedig több év telt el, ennyi idő alatt a bank észrevehette volna a hibát és változtathatott volna a szövegen.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés