hirdetés
hirdetés
hirdetés

GVH - megtévesztő étrendkiegészítőket büntetett

Három vállalkozásra összesen 54 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A három társaság a fogyasztókat megtévesztő módon hirdetéseiben azt sugallta, hogy az általuk forgalmazott étrend-kiegészítő termékeknek - fogyasztónak, potencianövelőnek és mellnövelőnek beállított szereknek - gyógyhatásuk van.
hirdetés
A GVH még idén májusban indított eljárást a szlovák Direct Best Sellers valamint a D-BS Magyarország ellen, mert azt gyanította, hogy a két társaság különböző újságokban, valamint a fogyi.info honlapon megtévesztő módon reklámozza Absolute, Equiba, Herbachrom, Lipotrex, Redox, Removyl, Zactrival és Figur Bella kúra nevű fogyasztószereit, valamint Spirula nevű potencianövelőjét.

A vizsgálatba a GVH bevonta az Országos Gyógyszerészeti Intézetet (OGYI), valamint az Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézetet (OÉTI) is. A tőlük kapott szakértői vélemények segítségével a GVH szerint bebizonyosodott, hogy az említett termékek reklámjaiban megfogalmazott állítások - miszerint a termékek szedése gyors és garantált fogyasztó illetve potencianövelő hatással jár - túlzottak, tudományos bizonyítékokkal nem támaszthatóak alá.

Mivel a két vállalkozás „visszaesőnek” is számít a GVH szerint, ezért a versenyhivatal a maximális büntetést szabta ki a két vállalkozásra. A D-BS-nek 31 millió, a Direct Best Sellersnek pedig 7 millió forintos bírságot kell befizetnie.

A GVH a Biovit Pharmát Erdic nevű gabonaalapú étrend-kiegészítőjének hirdetései miatt büntette meg. A cég női magazinokban, valamint a termék honlapján azt állította, hogy készítménye alkalmas mellnövelő és -feszesítő hatás elérésére, és hogy hatása tudományosan igazolt - azonban az eljárás során a Biovit nem tudta bizonyítani állításait, ezért a GVH 16 millió forintos bírságot szabott ki a vállalatra.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés