hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sárgalap

GVH - rugalmatlan volt a Raiffeisen Bank

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a Raiffeisen Bank a „Rugalmas Lakáshitel” konstrukcióját népszerűsítő egyes hirdetéseiben megtévesztette a fogyasztókat. A pénzintézetnek ezért 80 millió forintos bírságot kell fizetnie.
hirdetés
A GVH még tavaly augusztusban indított eljárást a Raiffeisen Bank ellen, a bank április 27-től június 10-ig futtatott, „Legújabb lakáshiteleinknél most Ön határozza meg a törlesztőrészletet” szlogennel folytatott reklámkampánya miatt.

A Raiffeisen hirdetései azt sugallták, hogy az ügyfél a teljes futamidőre maga választhatja meg – rugalmasan – a havi törlesztőrészletek mértékét. A GVH szerint azonban a bank nem tájékoztatott megfelelően arról, hogy a törlesztőrészletet csak a bank által meghatározott minimum és maximum összeg között, csak a törlesztés első két évére, és csak deviza alapú hitel választásakor lehet alakítani.

A bank emellett olyan alacsony THM-et is kommunikált az ötmillió forint nagyságú hitel esetében, amely a kampányidőszak alatt nem volt elérhető.

A versenyhivatal szerint a megtévesztés tényét súlyosbítja, hogy az esetlegesen megtévesztett ügyfelek jellemzően hosszú időre kötik le magukat a bankhoz, ugyanakkor enyhítő körülménynek számít, hogy a fogyasztók a végső döntésének meghozatala előtt, a szerződés megkötését megelőzően megismerhették az akcióban való részvétel összes feltételét.

A Raiffeisen Bankra a megtévesztő kommunikáció miatt 80 millió forintos bírságot szabott ki a GVH.

Arról egyelőre nem kaptunk információt, hogy a bank egyetért-e a versenyhivatal döntésével.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés