hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sárgalap

GVH - tízmilliós bírság a Magyar Telekomnak

Az Interware és a Fibernet megúszta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) pénzbüntetését, a Magyar Telekom (MT) azonban tízmillió forintos bírságot kapott. A versenyhivatal a három cég internetszolgáltatási reklámjait vizsgálta és kiderült, hogy egyikőjük sem közölte, hogy hűségnyilatkozatot kell aláírni, ráadásul az MT olyan sávszélességet ígért, amelyet egyetlen ügyfél sem tudott elérni.
hirdetés
A GVH azért marasztalta el a vállalkozásokat, mert nem közölték a fogyasztókkal, hogy csak akkor vehetik igénybe a hirdetett áron a kedvezményes internetszolgáltatásukat, ha hűségnyilatkozatot írnak alá.

A vizsgálatok eredményeként a Fibernet és az Interware elmarasztalást kapott, az előbbi cég a tavalyi reklámok némelyikében nem, vagy nem észlelhető módon említette meg a hűségnyilatkozatot, míg az utóbbi vállalkozás 2006-ban követte el ugyanezt a jogsértést. A versenyhatóság azért nem szabott ki bírságot, mert a két cég csak rövid ideig és nem intenzív kampányban népszerűsítette az internetszolgáltatást.

Az MT azonban sokkal szélesebb kört ért el a fogyasztókat megtévesztő hirdetésekkel, és a vizsgálatok alapján kiderült, hogy nemcsak a hűségnyilatkozatot nem tüntették fel megfelelő módon, hanem olyan sávszélességet ígértek, amit egyetlen ügyfél sem tudott elérni.

A GVH eredetileg a 2007 őszén a T-Online ellen indított eljárást, azonban időközben a hozzáférési üzletág beolvadt az MT-be, így a versenyhatóság ezt a céget is bevonta az eljárásba.

A vizsgálat szerint a reklámok információt tartalmaztak az adott termék lényeges tulajdonságáról, a maximálisan elérhető sávszélességről, és a kreatívokon egyértelműen közzétették a letöltési sebességet is. Ugyanakkor az MT elismerte, hogy a leggyorsabb csomag esetében csak megközelíteni tudták a reklámozott sebességet. Az adatok alapján ugyanakkor az derült ki, hogy tavaly nem volt olyan fogyasztó, aki a 8 Mbit/sec sávszélességű csomag maximális értékét elérte volna, tehát az egyes termékek letöltési sebességéről adott tájékoztatások nem voltak valósak. Az MT-t ezért tízmillió forintra büntette meg a GVH.

Mint ismert, a T-Online-t 2006 nyarán és őszén az ADSL próbahónapját is megtévesztő módon hirdette, amiért hétmilliós bírság járt.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés