hirdetés
hirdetés

Gyorsétterem-reklámok - vonzzák a mozilátogatókat

2007-08-27
A fogyasztók inkább megnéznek egy filmet, ha az egy gyorsétterem-hirdetéssel van összekötve, mint ha csak a film előzetesét látják. Ezt állítja legalábbis az Integrated Media Measurement Inc. (IMMI) legújabb kutatása - számol be a BrandRepublic.
Az IMMI piackutató vállalat eredményei szerint a fogyasztók inkább beülnek egy filmre, ha annak reklámját egy gyorsétterem hirdetésén belül látták, mint ha csak a film ajánlóját, reklámját látták magában.

Az adatok szerint azok az emberek, akik látták a Burger King televíziós szpotot, melyben a Simpsons mozifilm trailerje is szerepelt, 40 százalékkal több hajlandóságot mutattak a film megtekintésére, mint azok, akik csak a film televíziós, rádiós vagy mozis hirdetését látták.

A kutatócég adatai szerint a megkérdezettek átlagosan hatszor találkoztak egy film televíziós vagy rádiós szpotjával július 4-e és augusztus 9-e között, közülük kilenc százalék nézte meg a filmet. Többen nézték meg viszont azok a filmet, akik a Burger King hirdetésbe „behúzva” is látták a Simpsons-reklámot, ugyanis a megkérdezettek 13,3 százaléka ment el megtekinteni a mozit. Akik pedig a hagyományos filmhirdetések mellett a 7-Eleven amerikai gyorsétterem-hálózat rádiós Simpson-kampányával is találkoztak, azok már kétszer akkora hajlandóságot mutattak a film megnézésére.

Mindezen eredmények annak fényében is érdekesek, hogy például a Viacom nemrég határozta el, hogy nem engedi animációs filmjei karaktereinek felhasználását gyorsétterem-reklámokban.
(forrás: Brand Republic)
hirdetés
hirdetés