hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hármat egy ütésre

Algoflex-film szinte csak közelikből

A gyógyszerreklámok többsége a fájdalom helyét pontosan mutatja be: a térdet, a derekat, a fejet vagy akár a gyomrot. Az Algoflex-szpot ezekkel ellentétben szimbolikus. A részletgazdag, szinte csak közelikből álló film alkotói szempontból tanulságos előkészületi megoldásból született.
hirdetés
A gyógyszerszpot a játszi könynyedség gondolatára épül, ezért szemléletesen egy snookerasztalon játszódik. A forgatáshoz különleges asztalt használtak, amelynek zöld kárpitját kékre cserélték, hogy jobban kihasználhassák a szín- és fényjátékokat. A környezet monokróm színvilága hangsúlytalan, kontrasztos közeggé válik a golyók színvilágával szemben. Ez a megoldás egyben hangsúlyosabbá teszi a golyók szerepét is, amelyek a fájdalom jelképei.

A képzeletbeli játék célja a fájdalmak megszüntetése. Hogy a nézőkben tudatosítsák, a golyók mellett az egyes fájdalmak feliratait is feltüntették. Ez a megoldás szükséges rossz, amely egyre több hazai reklámfilmben bukkan fel.

A rendező-operatőr páros munkamódszerét jellemzi, hogy a forgatás előtt digitális videóval (DV) modellezik a beállításokat, ami lehetőséget teremt a megvilágítások és a legideálisabb kameraszögek kipróbálására. Az elővágott, lemodellezett film nyomán a fő beállítások így meghatározottakká válnak. A modellezett filmecske másik jelentősége, hogy a prezentálások során, már a forgatás megkezdése előtt a megrendelő számára is szemléletessé teszi a briefet vagy a forgatókönyvet. A DV-anyaggal a timing pontos belövését is el lehet érni.

A rendezőről köztudott, hogy az animálás híve. Ez normál esetben nem tűnik ki a filmekből, így nem meglepő, hogy a szpot több animált snittet is tartalmaz. A kezdő totál snittben például a golyók mozgása animáció, csakúgy, mint a golyók átszínezése a natúr jelenetekben, és természetesen a packshot morfja is.

A lassított tempójú szpot dinamikusságát a történet jellemző részleteinek kiemelésével érték el. Ezek a közeli képeken elevenednek meg, amelyekben az elsődleges szerep a megvilágításnak jutott. Az operatőrök a közeli beállítások befényelésével hosszú, élvezetes tíz perceket töltenek el. Ez ebben az esetben sem volt másképp, csak a DV-anyagnak köszönhetően lerövidülhetett az alkotói munkaidő-ráfordítás. Az aprólékos közelik gondos beállításainál ki kellett zárni az esetleges fényviszszaverődéseket, tükröződéseket a golyók felületein is.

A szpot jellegzetessége, hogy hangeffektjeit egy sound designer állította elő zörejek, légkalapács és más mesterséges hanganyagok felhasználásával. Így a film miliőjének megteremtéséért felhangzó szuszogás nem természetes hang, csupán több alkotóelemből álló mesterséges effekt.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés