hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hisz ön a példányszámoknak?

Fókuszkérdés

Gyerekkoromban, egy-egy korhatáros filmre való bejutás érdekében, kicsit mindig felfelé túloztam a jegyszedő néni életkoromat firtató kérdésére. Ő is tudta, én is tudtam.
hirdetés
Kapcsolódó cikkek
Bár a tét a mozi bejáratánál sem volt kicsi, a lapok számára mégis összehasonlíthatatlanul nagyobb a tétje annak, hogy milyen példányszámadatok jelennek meg, terjednek el róluk a potenciális hirdetők, ügynökségek körében. Ennek tudatában botorság lenne azt feltételezni, hogy minden piaci szereplő önként és „dalolva” az igazat és csakis az igazat közli lapjáról, a különbség szerintem sokkal inkább az, hogy ki mennyire hitelesen, hangosan, meggyőzően állítja, amit állít.

Amikor 1993-ban a nemzetközi példák alapján megalapítottuk a példányszám-auditálás intézményét, egy pillanatig sem gondoltuk azt, hogy kitaláltuk a szűziesen tisztességes piaci magatartás garanciáját. Minden rendszer kijátszható, ez is. Papíron három nap alatt drasztikus példányszám-növekedést lehet „produkálni” szinte bármelyik lapnál! Csak tudni kell a módját. A társadalom, a média és a reklám világának miért pont ez a szelete lenne más mint a többi? Amikor „füllent” az ügynökség az ügyfelének és viszont, a médiatulajdonos az ügynökségnek és viszont, akkor miért ne „füllentene” keresztbe kasul az ügyfél, az ügynökség, a médiatulajdonos, a produkciós cég, a kutatócég stb., stb.?

Úgy gondolom, hogy mindenki azért „füllent”, mert megteheti. Megteheti, mert van, aki elhiszi. Elhiszi, mert esetleg el akarja hinni, mert esetleg az az érdeke, hogy elhiggye. Elhiszi, mert esetleg nem tehet mást, mert esetleg nem elég felkészült, képzett, tapasztalt, hogy ne higgye el. Megteheti, hogy „füllent”, mert megéri neki. Még akkor is megéri neki, ha esetleg néha megfizeti az árát.

Pető Endre, Menedzser Magazin, ügyvezető igazgató
a szerző cikkei

hirdetés

kapcsolódó cikkek

Hozzászólások (4 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Én nem hiszek.. lapnál dolgoztam.. a felfele kerekítés elvárt volt.. kényes kérdés volt a pontos példányszám..
#
I agree
#
szar ugy.
en, mint a peldanyaszamoknak nem hivo hirdeto, azt mondom:
az az 5000 jo lesz 3000-nek is. es jo ha 1000 emberhez eljut...
es mindjart nem hirdetek nalad.
mit szolsz ehhez?
#
A lapok rá vannak késztetve a magasabb példányszám elkészítésére, még akkor is amikor a 70% remittenda lesz és ezt elöre tudják is ( menjetek ki a Lapker remittenda
raktárába egyszer, el fogtok ájulni ) Azért kell többet nyomni, mert a hirdetö a nagy számok büvöletében él, azt hiszi, hogy akkor el tudja majd adni a légypiszok
kaparó gépet is ha sok "olvasója" van a lapnak. Én egy réteg magazin kiadója vagyok és emiatt a felfogás miatt küszködök. Kinek kell egy 5 000 példányszámú
réteglap ? pedig a célcsoportot én célzottabban is elérem, mint a nagyobb példányszámú , de mindenröl szóló lapok. Mikor ébred fel a reklámpiac ? Talán soha, mert a
média ügynökségnek a bevétel kell, rak mellé ideológiát, a vevö meg kap nagy lejelentett példányszámot. Az erdöket meg irtják, hogy legyen papír az XY magazinoknak.
Én meg mesélhetem a saját lapom elönyeit, átnéznek rajtam.
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés