hirdetés
hirdetés
hirdetés

Publicisztika

Hordómese

Halló, itt a gyámoltalan célcsoport, aki sosincs ott a kampányértékelő meetingen, viszont hazamegy a bányából, az iskolából vagy a bécsi cukrászdájából, bekapcsolja a tévét; és vagy értetlenül áll, ahogy udvarias diplomaták mondják, vagy belemorzsol egy életszagú hangulatfestő kifejezést a joghurtba, a sok nagy gyümölcsdarab közé egyenest.
hirdetés
Kapcsolódó cikkek
Mert ő, a célcsoport nem tudja, hogyan is kellene neki befogadni a megrendelő üzenetét. Csak azt látja, hogy ismert sportolók égetik magukat egy gyógyszeresdobozzal, amelyet alighanem valamilyen promóciós rendezvényről mentettek meg a takarékos reklámisták.

Na ja, híres emberrel reklámozni mindig remek ötlet, írva vagyon a miértje, hogyanja és miótája bőségesen. A híres ember példakép, tehát utána csinálunk mindent, éjjel az autójához lopózunk zseblámpával, hadd lássuk, milyen téli gumit vesz, aki tudja a tutit. És persze az étkezési szokásait is figyelemreméltónak találjuk. Stefanek Gertrúdnak elhisszük, hogy az ő étolaja étolajabb a többinél, és Eric Cartman is szaktekintélynek számít a sajtos pufit illetően.

Egy szó mint száz, Béresék jól kitalálták ezt az olimpikonos cuccot, vitamintablettát tényleg sportolóval kell tolni vagy Makk Marcival, hiszen akinek egyáltalán eszébe jut, hogy a reggeli kávé és cigaretta vagy amfetamincsík mellé bekapjon egy Activalt, az azért teszi, hogy egészségesebb legyen, vagyis sportolóbb, ha átugorjuk most azt az árnyalatot, hogy a sportok jó része kifejezetten egészségtelen, a sportolókba tömködött vegyszerek meg pláne.

Szóval megdobáljuk az olimpiai csapatot Activallal és pénzzel, cserébe megkapjuk a sportolókat egy-egy forgatási napra, és azt csinálunk velük, amit akarunk.

Na ekkor kap vérszemet a kreatív csapat.

És elmondatják szerencsétlen emberekkel, hogy amióta együtt edzenek, minden sokkal könnyebben megy, tisztább, szárazabb, biztonságosabb, tankhajóval fogják hazaküldeni az aranyérmeket. A slusszpoén pedig az, hogy akivel együtt edzenek, nem más, mint egy fehér cicanadrágba és Actival feliratú papírmasé hordóba bújtatott statiszta.

Nem a mátrix feslik fel, hanem a részegen az Internacionálét gajdoló Batka manó esik ki a nagypapa szekrényéből. Ilyen reklám csak egy jut eszembe: az, amikor az akkor még nyilván találékonysági osztálynak nevezett részleg elvtársai kitalálták, hogy a Centrum áruházba legjobb lesz bevinni egy medvét, és aládörmögni, hogy „cipő-ruha garmadával, olcsóbb lett egy harmadával”. De úgy tudtam, hogy azokat a kontraszelektált elvtársakat rég eltiltották a közszerepléstől.

Különben meg nem is ez a leglüktetőbb fájdalomgóc. Mindig lesznek olyanok, akik örömüket lelik abban, hogy embertársaikat szurokba forgatják vagy hordóba gyömöszölik, esetleg le is gurigatják a Gellérthegyről. Olyanok is, akiknek a fantáziája odáig terjed csak, hogy ha egy gyógyszert reklámozunk, akkor valakit beledugunk a dobozába.

Csakhogy ez az egész jelenet – illetve jelenetek, mert Doboz úr kajakozik, vízilabdázik és kocog is – éppen az ellen dolgozik, amire Béresék megvették az olimpiai csapatot. Eredetileg ugye úgy kéne működnie ennek a reklámnak, hogy elirigylem a sportolótól szépen kidolgozott izomzatát, luteintől csillogó tekintetét és mindig fényes szőrzetét – homo kitekatus –, és már megyek is a hivatalos multivitaminért. Ehhez képest a hordóbácsival kajakozó/labdázó/futkorászó olimpikon sokkal inkább szánnivaló, méltatlan helyzetbe kényszerített felebarát, mint irigylésre méltó ikon. Különösen, ha hozzáképzeljük, mitől is csilloghatott a szeme, amikor először mondták el neki, miről is volna szó, és bemutatták neki partnerét, Kukalakó Oszkárt. Ennek a kukakomédiának minden szereplője sajnálatot kelt. Így aztán nem is rohanok Activalért, hanem elhatározom inkább, hogy ha lesz gyerekem, mindenképpen felmentetem tornából, nehogy sportoló legyen véletlenül, és ilyen szomorú sorsra jusson.

hirdetés

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés