Hullanak a reklámfejek az Epicán
26 nevezett kampányból hat maradt versenyben az Epica reklámversenyen. A nemzetközi mezőnyben jelentősen csökkent a klasszikus reklámtípusok aránya.
A Golden Drumon és néhány más küldöldi versenyen bezsebelet díjak után idén végre bátrabban neveztek a hazai ügynökségek az Epica reklámversenyre is. A tavalyi 12 nevezéshez képest, idén 26 reklámos munkáról gondolták az ügynöségek, hogy nemzetközi zsűri elé küldik. A tavalyi öt után idén nyolcan (ACG, Café Creative, Carnation, Cluso, DDB, Grey, Laboratory Ideas, Ogilvy) neveztek. (A zsűriben a Kreatívot Román Balázs képviseli - A Szerk.)
A négynapos zsűrizés kedden délután kezdődött és péntek estig tart, azt viszont más most tudni lehet, hogy a nevezett hazai munkák közül a legtöbben kiestek az előzsűrizés során. Így járt az ACG a Wellel és a Young & Rubicammel közösen készített Zebrafest kampánya, amelyik a Golden Drumon egy aranyat kapott pr kategóriában és egy ezüstöt médiában. Megbukott a portorozsi média kategóriában ezüsttel végző DDB-s választási részvételre buzdító Szavazz! kampány is, a Cluso Ingatlan.com-nak készített munkája, a Grey, a Laboratory összes nevezése és néhány DDB-s és Ogilvy-s reklám is.
Magyar nevezések | ||
vastag betű: a versenyben maradt alkotások Forrás: Kreatív |
A harminc európai reklámszaklapot képviselő újságírói zsűri elé mindössze a DDB ADCH-nak készített Játssz komolyan! kampánya került reklámfotó kategóriában és a Volkswagen Caddynek készített Optikai illúzió című két nyomtatott hirdetése került. Illetve izgulhat még az Ogilvy csapata is, mert a balkáni siker után a Hot Wheels két posztere itt is versenyben van még. Ezzel a hat magyar munkával már most sokkal jobban állunk, mint tavaly. Akkor ugyanis csak négy ment át az előzsűrin.
A tavalyi hatalmas visszaesés után (2008-ban 4945 ről 2009-re 3196-ra csökkent a nevezések száma) idén szinte alig neveztek kevesebben, 529 ügynökség, 3154 pályázatot adott be. Jelentősen átrendeződött viszont az egyes kategóriák közötti arány: több mint 20 százalékkal csökkent a tradicionális kategóriákba (tévé, nyomtatott reklám, rádió) nevezett alkotások száma és jelentősen nőtt a korábban futottak még kategóriának számító direkt reklám, a médiahasználat, a pr, az interaktív, az integrált és az idén bevezetett márkázott tartalom kategóriákba jelentkező kampányok aránya.
