hirdetés
hirdetés
hirdetés

Intro

Kreatív - 2003. december

Egy pár hónappal ezelőtt a Klubrádió Mediterrán böjt című, a mobilszolgáltatók egymás elleni reklámozásáról szóló adásában Pálinkás Szűcs Róbert és Pikó András megkérdezték tőlem, hogy szerintem „egységes-e” a magyar reklámszakma. Egyből rávágtam, hogy nem.
hirdetés
Egy fél órával később kezdtem csak gondolkozni azon, hogy ebből már megint balhé lesz, mert a Kreatív főszerkesztőjeként nem lehet, hogy ne terjesszem az igét, ne próbáljam meg segíteni ennek a szétzilálódott szakmának a diplomáciai kapcsolatait; és mellesleg az egyik prominensnek tartott „reklámnagyágyú” épp előttem szólva jelentette ki, hogy igen, még menynyire! Ez utóbbi megszólalás határozott volt, kategorikus, büszke, csaknem csökönyös, mintha az életünk árán is meg kéne védenünk az Eszmét, mert csak így juthatunk el a teljes boldogsághoz, a Nirvánába vagy a Kánaánba. Vagy az EU-ba.

Ha ez a szakma „egységes” lenne, akkor a Kreatívnak nem kellene annyi – sokszor egymásnak is teljesen ellentmondó – elvárásnak és igénynek megfelelnie. Akkor mindenki egységesen imádná vagy utálná ezt a lapot, haj de jó mind a kettő, egész nap nyugi lenne – vagy nagy nyugtalanság, de legalább egyértelmű a helyzet. Ha egységbe tömörülnénk, egy egységesen elfogadott zászló alá, akkor szépen egységesen masírozhatnánk a nagy-nagy sikerek felé, mert egységben lenne az erő, a csapattagok segítenék a másikat közös baj idején. Ha „egységes” lenne a magyar reklámszakma, akkor az Magyar Reklámszövetség konferenciáján minden fontos dolog elhangzott volna, minden vonulat képviseltette volna magát, és mindenki úgy érezné, na végre, hogy ezt így szépen megbeszéltük.

Elárulom, nem így van. És azt is, hogy ez egyáltalán, de egyáltalán nem baj! Minél többféle irány, gondolkodásmód és világlátás képviselteti magát a magyar reklámszakmában, annál jobb nekünk, hiszen annál rugalmasabban tudunk majd megfelelni a számos nemzetközi igénynek. Biztos vagyok benne, hogy egy pár éven belül éppen a most a patakként megbúvó irányzatok képviselőire lesz a legnagyobb kereslet: azokra, akik el tudnak szakadni a hagyományos gondolkodásmódtól, a határoktól, az „egységességtől”.

Cinizmus nélkül: tudom én is, hogy ez a fogalom miért fontos, tisztában vagyok azzal, hogy kell a lobbizás. Ugyanakkor, nem látom, hogy az „egységesség” zászlaját tartók valóban képviselnék a teljes szakma érdekeit. Mindenkit csak arra tudok biztatni, hogy a saját útját járja. Lehet a pályán kívülről is gólt lőni.

Az MRSZ konferenciájáról lapunk következő számában olvashatnak összefoglalást. A Kreatív januári-februári összevont kiadása január végén jelenik meg.

Katona Éva, Kreatív, főszerkesztő (2006 márciusig)
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés