hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kreatív, főszerkesztő (2006 márciusig) Katona Éva cikkei

  #1
2008-02-04 12:00:00
„Ha azok, akik reklámmal foglalkoznak, így reprezentálják magukat a neten, van még hová fejlődni” – állítja Katona Éva, a Kreatív volt főszerkesztője. Februári számunkban a magyarországi kommunikációs szakmai szövetségek honlapjait vizsgáltuk meg.
#2
2006-04-06 00:00:00
Ez most egy afféle elköszönő-beköszönő bevezető. Jó nehéz műfaj: remek terep hatalmas közhelyek puffogtatására. Némi vívódás után mi úgy gondoltuk, nem érdemes kihagyni ezt a lehetőséget, mert egy főszerkesztőváltás apropót jelent egypár igen fontos dologról szót ejteni.
#3
2006-02-06 00:00:00
„To Google” – használta a világ legnépszerűbb keresősite-jának nevét igeként a 29 éves amerikai író, Jonathan Safran Foer, az Incredibly Loud and Extremely Close című regényében*, amely egy kilencéves New York-i kisfiú szemével láttatja a világot, és láttatta szeptember 11-ét, amikor az édesapja meghalt.
#4
2005-12-06 00:00:00
Jövő áprilisban megint Nagy Kreatív Nap (NKN), és megint Kreatív Reklámverseny (KRV). Akik az ügynökségi, vagy ügyféloldalon dolgoznak, biztosan emlékeznek az idei állásfoglalásunkra a KRV eredményeivel kapcsolatban, a reakciók ellentmondásosak, a szándékunk jó volt.
#5
2005-11-11 00:00:00
Úgy érzem, megírhatnám egy az egyben ugyanazt a jegyzetet, amely tavaly novemberben jelent meg itt a portorozsi reklámverseny magyar eredményei után. Talán még egy kicsit lehangolóbb, még egy kicsit fáradtabb most az egész.
  #6
2005-11-11 00:00:00
A New York-i reklámhéten összegyűlt szakemberek több olyan javaslatot is felvetettek szeptemberben, amely a különféle ügynökségi munkák alapvető beidegződéseit változtatnák meg. A Kreatív a helyszínen hallgatta ezeket végig.
#7
2005-10-03 00:00:00
Októberi lapszámunkban több olyan céggel is foglalkozunk, amely különösebb hangsúlyt fektet a társadalmi felelősségvállalásra, és mindezt kommunikációja során is láthatóvá teszi.
#8
2005-07-05 00:00:00
Megjelentek már Budapesten is, láthatók a Tompa utca raktárának ajtaján, a Kinizsi utcai játszótér tűzfalán, a körút egy-egy kapuján, ezek a furcsa kis szerzetek, „krícsörök”, ahogy egy barátommal mondanánk.
#9
2005-06-01 00:00:00
„Nem tudom, mit mondhatnék anélkül, hogy túlságosan lehangoló lenne, de nagyon csalódott vagyok. Egyetlen olyan alkotás sem volt, amelyet szívesen betennék a Lürzer’s Archive-ba, pedig abban reménykedtem, hogy legalább egy munkát bemutathatok a nézőinknek vagy az olvasóinknak.
#10
2005-05-08 08:00:00
Mi zajlik a nemzetközi kommunikációs szakmában vizuális téren, és hogyan (nem) épülnek bele a legújabb grafikai, tipográfiai, design és fotó trendek Nyugaton és Magyarországon a marketingkommunikációs folyamatokba?
#11
2005-05-05 00:00:00
„A Magyar Televízió a gyász napján nem sugároz sem reklámot, sem kereskedelmi tevékenységre utaló műsorajánlót azért, hogy ezzel is méltó emléket állítson a katolikus egyházfőnek. (…) Ezúton felhívjuk valamennyi társunkat a médiapiacon, a magyarországi műsorszolgáltatókat, hogy csatlakozzanak kezdeményezésünkhöz és tegyük közösen reklámmentessé a nemzeti gyásznapot, II. János Pál pápa temetésének napját”
#12
2005-04-05 00:00:00
Vajon ha megkérdeznénk Magyarország női lakosságát (mondjuk 18-49 között), hogy az utóbbi három hónapban futott hirdetésekből hányat tudnának említeni, amely az ő életstílusukat, személyiségüket, világukat lefedi, hány százalék lenne, aki úgy nyilatkozna: egyáltalán nem volt ilyen?
#13
2005-03-04 00:00:00
Szabadság, függetlenség, szabadúszás – e három dologról együtt, egymással összefüggésben beszél a Kreatívnak Mark Tungate, brit freelance-zsurnaliszta, aki a világ legjobb marketing- és kommunikációs szaklapjainak – többek közt PR Weeknek és a Campaign-nek – dolgozik.
  #14
2005-03-04 00:00:00
Egy már meglévő ötlet igenis képes tökéletesen illeszkedni a márkastratégiához – mondta Katja Škoberne, az OpenAd.net nevű internetes ötletbörze ügyvezetője, amikor arról kérdeztük: vajon a kommunikációs stratégia és a brand insight ismerete nélkül működhet-e hatékonyan egy kreatívötlet?
  #15
2005-03-04 00:00:00
Egészségtelen piaci helyzetet teremt, hogy a hirdetők büdzséjük megosztása helyett egyik vagy másik országos kereskedelmi televízió mellett teszik le a voksukat – állították a Kreatív által moderált beszélgetésen a TV2 és az RTL Klub kereskedelmi vezetői, Várdy Zoltán és Steve Varcoe.
#16
2005-02-02 00:00:00
Rendben, a következő témákat ajánljuk olvasóink figyelmébe: 2005 januárja lévén összegezzük a tavalyi év top sztorijait, a szerkesztőség saját maga által felállított értékelésrendszere alapján, és kiválasztjuk egy-egy adott kategóriában a tíz legjobban teljesítő céget/cégvezetőt/alkotást.
  #17
2005-02-02 00:00:00
Az Epica történetében soha nem fordult elő, hogy a zsűri egyöntetűen, a végső döntés első körében már letegye a voksát egy szpot mellett – tavaly viszont a Wieden & Kennedy Grrr című szpotja csont nélkül megnyerte a film Epica d’Ort. A magyarok közül egyedül a Leo Burnett szerepelt jól a versenyen.
#18
2004-12-01 00:00:00
„Certified Internal Communications Manager Course” – ezzel a címmel hirdettek meg Magyarországon egy november közepi szakmai képzést.
#19
2004-12-01 00:00:00
Az EPICA Európa egyik legrangosabb és legkülönlegesebb reklámversenye. Stockholm, Milánó és Dublin után a díjkiosztó jövő januárban Budapesten lesz.
  #20
2004-12-01 00:00:00
Jacques Séguéla szinte kiáltvánnyal nyitott a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) egri, XII. konferenciáján november közepén. Azt mondta: „Változásra van szükségünk. Vagy megváltozunk – vagy elmúlunk. Én a változást választottam.”
  #21
2004-12-01 00:00:00
Szakmai vita gerjesztése volt a hangsúlyozott célja Szabó Györgynek, a Sanoma kiadó vezérigazgatójának, a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) elnökének, aki a hazai médiapiacról készített gyorsfelvételt az MRSZ egri konferenciáján, ismert iparági adatokra és saját becsléseire támaszkodva.
#22
2004-11-04 00:00:00
„És lőn – tarolt a Leo. Az első öt ügynökségből négy a Leo hálózatához tartozik, az év ügynöksége is ők lettek. Lehet fanyalogni. Az más kérdés, hogy jövőre – többek véleménye szerint – érdemes lenne bevezetni a Létező Ügyfél kategóriát…
  #23
2004-11-04 00:00:00
A Leo Burnett Budapest lett a legeredményesebb magyar ügynökség az idei Golden Drumon: egy Ezüst és egy Bronz dobot, valamint egy Arany óra díjat hozott haza. Viszonylag jól szerepelt még a DDB és az Ogilvy is, az előbbi két, az utóbbi egy Bronz dob tulajdonosa. A magyar eredmény mindezek ellenére meglehetősen soványka.
#24
2004-10-04 00:00:00
Észrevette valaki? A kereskedelmi tévékben, Magyarországon először egy olyan – nem TCR – film fut, amelyben egy mozgássérült, kerekes székes fiú is szerepel.
  #25
2004-10-04 00:00:00
Ha egy magyar vállalkozás Ausztriát célozza meg, olyan vállalati tanácsadókkal és reklámszakemberekkel kell együttműködnie, akik nemcsak a piacot, hanem az osztrák látásmódot is ismerik – mondta a Kreatívnak Astrid Rainer, a Marketing & Öffentlichkeitsarbeit tanácsadója, a Towanda ügynökség ügyvezetője.
#26
2004-09-01 00:00:00
Weekly Offer – áll nagy betűkkel a Széna téri bevásárlóközpont egyik minimálszuperdizájnos éttermének étlapján, majd hosszan következnek a heti specialitások, szépen, egymás után, magyarul.
  #27
2004-09-01 00:00:00
A világ számos napilapja nagy formátumról kisebbre váltott a közelmúltban. A World Association of Newspapers (WAN, a Lapok Világszövetsége) egy friss kutatása azt elemezte, hogy melyek az előnyei és a hátrányai a kis formátumnak, valamint hogy milyen designtrendek várhatók a következő tíz évben.
#28
2004-07-06 00:00:00
A kelet-közép-európai régióban nagyjából most indulnak azok a [reklám- és médiapiaci] folyamatok, amelyek Nagy-Britanniában körülbelül egy évtizeddel ezelőtt kezdődtek el – mondja Nicci Mendonça, az OMD Europe üzletfejlesztési igazgatója a Kreatívnak.
  #29
2004-07-06 00:00:00
Külföldön már elindult a kisebbségeket célzó – etnikai – marketing, azonban előfordulhat, hogy a hirdetők vakvágányra futnak, és céljaik elérése helyett csak az előítéleteket erősítik. A magyarországi hirdetők még egyáltalán nem nyitottak az etnikai marketingre.
#30
2004-06-01 00:00:00
Úgy tűnik, ebben a lapszámban minden az adatok körül forog. A Kreatív a magyar marketing és kommunikációs szakma vezető lapjaként feladatának érzi azt, hogy letegye voksát az áttekinthető piaci adatok megszületése és azok publikálása mellett, a szektor minden területén – így ebben a lapszámban egy újabb rovattal, az Adattárral találkozhatnak.
#31
2004-05-03 00:00:00
Egy év telt el azóta, hogy a Kreatívban nyílt felhívást tettünk közzé a fájó űrként tátongó „szakmai reklámkritika” ügyében. Az eltelt idő alatt több „reklámkritikaként” aposztrofált írás is megjelent a lap hasábjain – ezek valójában vagy „szakmainak”, vagy „kritikának” nem voltak nevezhetők.
#32
2004-04-06 00:00:00
A magyarországi politikai kommunikáció olyan, mint a hazai reklámszakma öt évvel ezelőtt: az alapok már megvannak, az olajozott profi működés azonban még várat magára.
#33
2004-03-08 00:00:00
Egyes hírek szerint az interneten eddig a legtöbb kattintást elkönyvelhető képsorral Justin Timberlake és Janet Jackson popistenségek – vagy inkább a körülöttük levő pr-guru csapat – büszkélkedhet. A Super Bowlra kitalált ruhaleszaggatós show megint hozta a papírformát: igazán feltűnni csak botránnyal lehet.
#34
2004-02-01 00:00:00
Az Epica reklámverseny utolsó perceiben majdnem magyar filmfődíjas született, nem akármilyen versenytársak mellett. A DDB McDonald’snak készített szpotja – a zsűritagok szerint – olyan egyedi módon nyúlt a témához, ami a nyugati hirdetések mellett kuriózumnak számít. A magyar kreatív szakma „mérföldkőnek” tekinti az eredményt.
#35
2003-12-01 00:00:00
Egy pár hónappal ezelőtt a Klubrádió Mediterrán böjt című, a mobilszolgáltatók egymás elleni reklámozásáról szóló adásában Pálinkás Szűcs Róbert és Pikó András megkérdezték tőlem, hogy szerintem „egységes-e” a magyar reklámszakma. Egyből rávágtam, hogy nem.
#36
2003-11-01 00:00:00
Gratulálunk a DDB sikereihez a Golden Drumon: igazi meglepetés volt, hogy az abszolút megérdemelten nyertes Szia! című szpot ezüst dobverője után az aranydobot is ugyanez az ügynökség vitte el, egy másik McDonald’s hirdetéssel.
#37
2003-11-01 00:00:00
Az Effie reklámverseny zsűrije is szembesült azzal a problémával, hogy a reklámok hatékonyságát sokan sokféleképpen mérik. Les Binet, a londoni DDB Matrix ügynökség ügyvezetője arra a módszerre esküszik, amely az eladások és a bevételek függvényében határozza meg a kampányok eredményességét.
#38
2003-09-01 00:00:00
Vannak-e nagyágyúk a magyar reklámszakmában? A kérdésre könnyű legyinteni, mondván, "ez csak egy szemétdomb piti kakasokkal" (copyright by Csiszár), de a helyzet azért bonyolultabb ennél.
  #39
2003-07-01 09:05:51
Az Arany Penge legsikeresebb előadója Tony Hertz volt, aki másfél óra alatt gyakorlatilag megtanította a közönséget arra, hogyan kell jó rádióreklámot készíteni. Szerinte ugyanúgy, mint egy jó tévéreklámot: emocionálisan.
  #40
2003-07-01 07:45:52
A fiatal lengyel reklámszakember szerint felesleges túl sok logikát belemagyarázni abba, mitől működik egy hirdetés. Szerinte a titok az egyszerűség és az emberközeliség: az univerzálisan is érthető, jó reklámok tiszták és egyértelműek.
  #41
2003-07-01 07:34:33
Ugyanazon nevetünk? – tette fel a kérdést Lyndy Stout, a Shots magazin főszerkesztője Tatán. Előadása végén maga adta meg a választ: igen, a reklámhumor univerzális, csak arra kell figyelni, hogy mindenki számára érthető legyen.
  #42
2003-07-01 06:50:49
Alexander Brody szerint nem célcsoportnak, hanem embereknek kell reklámot csinálni. A külföldre szakadt magyar reklámszakember az Arany Pengén főleg fiatalokkal vette körül magát, hogy – mint mondta – tanuljon tőlük.
#43
2003-07-01 00:00:00
„Milyen legyen a [négyes] metró arca, legyenek-e, és ha igen, milyenek a felszíni épületek, egyformák vagy minden megállónál mások? Mi a világítás szerepe az állomásokon? Hogyan nézzenek ki a fogyatékkal élőknek szánt tárgyak, hogy ne szánalmat, hanem biztonságot sugározzanak?...
#44
2003-06-01 00:00:00
Még mondja valaki, hogy nem változnak gyorsan a dolgok a magyar médiában. Vajda Éva, a Népszabadság Online volt főszerkesztője szerint “csupán” néhány évtizedre van szükség ahhoz, hogy a beidegződött újságírói magatartás és az újságírók körüli közeg megváltozzék, hiszen “Magyarországon a hatalmi elit évtizedek alatt megszokhatta, hogy érinthetetlen és nem kell komolyan számolnia a médiával”.
#45
2003-05-01 00:00:00
Nagyon kis ütős Nap lesz ez a Nagy Kreatív, és ezt nem azért írom, mert mi szervezzük. Emlékeim szerint nem volt még olyan marketingkommunikációs és médiakonferencia Magyarországon, ahol multimédiás installációkkal, Emil Rulez-koncerttel és kellemes DJ-muzsikával egészült volna ki a program.
#46
2003-04-01 00:00:00
Miért van az, hogy a magyarországi reklámkritika kimerül a Népszabadságban – egyébként kitűnően – író egyetlen árva publicista munkásságában?
#47
2003-04-01 00:00:00
Fabricius Gábor ügynökségi kreatívigazgatótól szokatlan módon játékfilmet forgat nyáron. A Republic of Art Reklámügynökség (RoA) kreatív igazgatójának életében túlsúlyba kerültek a filmes ügyek: ő csinálja a Shots filmes magazin interaktív DVD-jét is. A nevét viszont nem innen ismerjük.
#48
2003-03-01 00:00:00
Amerika legtöbb reklámozója minden valószínűség szerint kivonul majd a médiumokból, amint kitör – ha kitör – az iraki háború, éppúgy, mint ahogy szeptember 11-e után is tették. Már most ritkulnak a hirdetések a híradók és elemző műsorok körül, és a reklámozók ugrásra készen várnak, hogy mikor kell radikálisan megszakítaniuk a reklámkampányokat az amerikai médiában.
#49
2003-03-01 00:00:00
„A Fradi egy százéves márka, amelynek a határokon innen és túl kétmillió híve van, ez pedig rendkívül erős emocionális fegyver. Olyan brand, amely termékcsoportok széles skálájára kiterjeszthető, a lehetőségek szinte korlátlanok.” – mondta Várszegi Gábor, az FTC Rt. tulajdonosa exkluzív interjúban a Kreatívnak.
  #50
2003-03-01 00:00:00
Alan Siegel, a Siegelgale tulajdonos-vezérigazgatója betette a lábát Magyarországra, ezzel pedig biztosra vehetjük, hogy előbb-utóbb formálódik valami a kezei között a magyar piacon is. A világ egyik legnagyobb marketinggurujának már volt itthon munkája, a Westel márkastratégiájáért ugyanis ő a felelős. A Kreatívnak február elején adott exkluzív interjút.
  #51
2003-01-31 00:00:00
Megtarthatók azok a nézők, akiket a valóságshow-k ültettek a tévé elé – állítja Kereszty Gábor. A tv2 vezérigazgatója szerint – bár a reality műfaj még korántsem futott le – a váltásra már most fel kell készülni. Kereszty azt is elmondta, az RTL Klub hosszú távon meg fogja bánni, hogy a Való Világért feláldozta az addig kitűnően működő műsorstruktúráját.
#52
2002-12-19 00:00:00
„Rasszista, rasszista, rasszista!” – toporzékolt Alain Weill zsűrielnök, reklámszakértő és egzaltált filozófus a párizsi Hotel Mercure Montmartre konferenciatermének közepén, fél perccel azután, hogy a milánói Euro RSCG Peugeot-hirdetése megnyerte az idei Epica D’Ort. Az elismert kreatív reklámfesztivál, az Epica Awards nyertes szpotjában egy fiatal indiai fiú „autót farag” szakadt kocsijából, egy éjszakán át töri-zúzza a csotrogányt, hogy aztán másnap a Peugeot 206-osra viszonylag emlékeztető verdával végigvilloghasson a városon.
  #53
2002-12-19 00:00:00
Sehol sem voltak a magyarok az idei Epica-n. Európa egyik legrangosabb kreatív reklámversenyén a nyolc magyar nevezés közül egyedül a Leo Burnett Electro World DM-akciója tudott shortlistre kerülni, ám onnan már csont nélkül kiesett. A mentség, hogy erős volt a mezőny, a tanulság pedig, hogy nem pálya nem merésznek lenni.
#54
2002-10-31 00:00:00
Változik a hangulat az USA-ban. Szemben a szkeptikus véleményekkel, egy New York-i kutatócég jelentős fellendülést jósol a következő négy évre a kommunikációs iparban. Ha a vízió beigazolódik, a hazai kommunikációs piac alakulására is hat majd a növekedés – csakúgy, mint a tavalyi terrortámadások okozta gazdasági sokk.
  #55
2002-02-28 00:00:00
Akárki akármit mond, nekem London legnagyobb reklámdobása a Munkáspárt nyári politikai kampánya volt. „Be afraid. Be very afraid.”, azaz „Félj. Nagyon félj.”, szól a szlogen, és ami látszik: az ellenpárt politikusának, Hague-nak groteszk feje, Thatcher-stíl frizurával. Az alábbi összefoglalóban arról olvashatnak, hogy az egyik legnépszerűbb brit napilap, a Guardian médiakritikusai mit gondolnak a 2001-es egyesült királyságbeli reklámpiacról, a tavalyi nagy numerákról és a szerencsétlen próbálkozásokról.
  #56
1999-04-30 00:00:00
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a hazai reklámszakma legnagyobb, legrégibb szakmai érdekképviselete. Reklámügynökségek, médiatulajdonosok, reklámozó vállalatok egyaránt vannak tagjai között, így az MRSZ a háromszereplős reklámpiacot reprezentálja.
#57
1999-04-30 00:00:00
A tv2 és az RTL Klub programtervezésének legizgalmasabb pontja azt látni, hogy a hasonló tematikájú műsorok hogyan „kerülgetik egymást” a csatornákon. Így van ez a két számítástechnikai magazinműsorral hétfőn éjszaka: a Pont hu és a kuk@c küzdenek egymással a kései órán fennmaradók érdeklődéséért.
#58
1999-03-31 00:00:00
Kézenfekvő, mégis nagyon ritkán alkalmazott vezetői kommunikációs módszer. Az alkalmazottak sokkal emberibbnek, elérhetőbbnek érzik a felső vezetést, de elsősorban a vezérigazgatót, ha időnként szűk körben látják őket/őt.
#59
1999-03-31 00:00:00
Az Unilever világméretekben, így Magyarországon is 1999-ben új, piros-sárga színű szívvel cseréli fel a hagyományos, csíkos napernyőt megjelenítő Eskimo jégkrém logóját. A csere annak a fogyasztói szokásnak és igénynek a felismerésén alapul, hogy a jégkrém már nem kizárólag szezonálisan a nyárhoz vagy a különleges alkalmakhoz kapcsolódik, hanem hétköznapibb, a baráti, társasági körben fogyasztott termékké vált.
#60
1999-03-31 00:00:00
Magyarországon először rendeztek nemzetközi, a közép- és kelet-európai piacról szóló direkt marketing konferenciát a budapesti Hiltonban. A január közepén zajlott, háromnapos szimpóziumot, illetve workshopot a Vision in Business angol cég szervezte, olyan előadókkal, mint például a McCann Relationship Marketing, a Commercial Union vagy a Quelle gárdájának szakemberei. Bár a konferencia színvonalához igazodva a jegyárak csaknem 400 ezer forintba kerültek, a magyar marketingszakemberek számos tapasztalatot szerezhettek a nyugat-európai vagy az amerikai direkt marketing gyakorlatáról. Magáról az eseményről, a Dimakóval való összehasonlításáról és a magyar DM helyzetéről Hivatal Péterrel, a magyar Direkt Marketing Egyesület elnökével beszélgettünk.
#61
1999-01-31 00:00:00
Az Európai Uniónak egyelőre nincs egységes reklámszabályzata, ám irányelvei az EU egész területére kiterjedő érvénnyel regulázzák a megtévesztő reklámokat, a gyógyszer- és a dohányreklámokat. A reklámszakemberek szerint az uniós országok gyakorlata egybevág a magyar törvényi szabályozással (a gazdasági reklámtörvénnyel), mégis: biztosítani kell a reklámszakma védekezési lehetőségét, mivel érezhetőek azok a trendek, amelyek a szakmát regulázni kívánják. Ennek pedig az önszabályozás, másrészt a politikai döntéshozók megfelelő szakmai információkkal való ellátása az eszköze – a reklámszervezetek szenvedélyes lobbyzásán keresztül. A harc a kereskedelmi szólásszabadságról szól.
  #62
1999-01-31 00:00:00
A TV3 új politikai háttérműsort indított, amelynek műsorvezetője Baló György, aki több mint egy évvel a TV3 indulása után ismét képernyőn szerepel. Az Esti Gyors a kilencórás film után átlagosan kétszázezer nézőt ér el. A műsor a TV3 hagyományos televíziós közönsége mellett kiemelten célozza a magasabban kvalifikált, aktív férfiközönséget, az „opinion leader”-eket.
#63
1998-12-15 00:00:00

A média- és reklámügynökségek piacán egyre elterjedtebb gyakorlatnak látszik, hogy az ügynökségek a jutalékuk minimalizálása mellett – nemritkán ingyen – próbálják ügyfeleiket megtartani vagy új partnereket szerezni. Egyes kreatív és médiavezetők szerint ez a magyar piac mediterrán hasonlóságára vezethető vissza. Új partnerek szerzésének, illetve a régi ügyfelek megtartásának kisebb fogásairól média- és kreatív vezetők nyilatkoztak, akik egyetértenek abban, hogy egy-egy ügynökségi munka elvégzésénél nem kizárólag a kedvezményes ajánlat, hanem a minőségi szolgáltatás a döntő.

#64
1998-12-15 00:00:00
Számtalan fórumon hallottuk már, mennyire fontos a Magyarországról alkotott kép – vagyis az ország-image – formálása. Az idei év áprilisa óta létezik egy olyan kutatási program, amely az országkép alakításával kapcsolatos minden területet megpróbál érinteni, sőt koordinálni úgy, hogy az egyéves munka eredménye egy hosszú távú – parlamenti ciklusokon átívelő – stratégia kialakítása legyen, amely a pillanatnyi érdekek érvényesülését nem, csupán Magyarország ideális képének meghatározását és a formálás lehetséges és hatékony módjainak feltárását tartja szem előtt. A Magyar Tudományos Akadémia stratégiai kutatási programjának irányítói: Frank Tibor, Pók Attila és Hankiss Elemér, programigazgató: Kardkovács Réka.
  #65
1998-12-15 00:00:00
Újfajta párosítással lépett a magazinpiacra szeptemberben a K-Press Média és Kiadói Kft. az átalakított First Class utazási és életmódmagazinnal. A húszezer példányban megjelenő havilap azokhoz az emberekhez szól, akik rendszeresen járják a nagyvilágot, akár pihenés gyanánt, akár üzleti célból – és mindenütt a kiváló minőséget, a figyelmes kiszolgálást, a maximális kényelmet keresik. Oroszi Eszter, a First Class lapigazgatója szerint a magazin a magasan pozicionált termékek hirdetési felülete lehet a jövőben.
  #66
1998-12-15 00:00:00
Tulajdonosváltás történt az ország legnagyobb könyvkiadójánál és -terjesztőjénél, a hazai könyvpiac húsz százalékát képviselő Magyar Könyvklubnál. Októberben az 1,8 milliárd forint veszteséget felhalmozó cég tulajdonosi jogait a Bertelsmanntól a Budapesti Piac (BP) Rt. hitelmentesen vette át. Az eddigi rendszer hiányosságairól, a váltás hátteréről és az új marketingstratégiáról Révai Gábor, a Magyar Könyvklub új ügyvezető igazgatója számolt be a Kreatívnak.
  #67
1998-11-30 00:00:00
A Segélyvonal Alapítvány július óta három olyan kampányt szervezett, amelyeknek célja a lehető leghatékonyabb módon felkarolni a társadalom egészét érintő problémákat. Az alapítvány által kidolgozott különleges audiotex jótékonysági szolgáltatást médiakampány támogatja, amelyekhez főként outdoor kampányeszközöket illetve napilapokat és szaksajtót vettek igénybe. A kampányok kreatív megvalósítását az MCG Budapest új kreatív ügynökség kezelte, a médiaügyeket pedig maga a Segélyvonal Alapítvány intézte.
#68
1998-11-30 00:00:00
Sorozatos személyi változások történnek a hazai reklámszakmában, és különösen igaz ez a médiaügynökségekre: a cégek külföldi vezetői visszatérnek a nemzetközi hálózatokhoz, a magyarországi ügynökségek irányítását pedig a fiatal magyar utódgenerációra bízzák. A vezető ügynökségek közül eddig a Publicisnél, Mediapolisnál és az Initiative Mediánál történt meg a fordulat, de – a reklámszakemberek véleménye szerint – előbb-utóbb egyre több reklám-, illetve médiacéget ér el a változás.
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás