hirdetés
hirdetés
hirdetés

Intro

Kreatív - 2005. június

„Nem tudom, mit mondhatnék anélkül, hogy túlságosan lehangoló lenne, de nagyon csalódott vagyok. Egyetlen olyan alkotás sem volt, amelyet szívesen betennék a Lürzer’s Archive-ba, pedig abban reménykedtem, hogy legalább egy munkát bemutathatok a nézőinknek vagy az olvasóinknak.
hirdetés
Csak a Magyar Táncművészeti Főiskolának készített szpot emelkedett ki a többi közül, ezzel azonban már többször is találkoztam (a Golden Drum reeljén és az Epicán), valamint már a saját DVD-nken is megjelent. Ezen túlmenően minél kevesebbet mondok, annál jobb. A produkciós minőség elég jó, de ez nem tudja feledtetni a kreatív ötletek szegényességét” – írta általános értékelésképpen a Kreatív Reklámverseny (KRV) egyik zsűritagja, Michael Weinzettl, a Lürzer’s Archive főszerkesztője az idei fesztiválról.

A májusi KRV díjátadó előtti pár napban a Kreatív úgy döntött: idén nem osztjuk ki az Év Ügynöksége díjat. Látszólag ez egy „egyszerű matematikai művelet” (Anko Reijnders, Leo Burnett ügyvezető) el nem végzése – hiszen a KRV versenyszabályzata szerint ez a díj annak az ügynökségnek jár, amely a verseny során a legeredményesebben szerepel –, de ez az az eset, amikor a cél szentesíti az eszközt. A döntésünk szimbolikus, és az egész szakmának, az ügyfeleknek és az ügynökségeknek is szól. Úgy gondoljuk, hogy a KRV eredményei alapján ebben az évben nem volt olyan ügynökség, amely megérdemelte volna ezt a címet.

Bár a kategóriákban a hét európai reklámszaklap-főszerkesztő pontjai alapján kiosztottuk a díjakat, a zsűri és a szerkesztőség egybehangzó véleménye az volt, hogy a kreatív ötletek nívója, valamint a megvalósítás minősége ebben az évben nem emeli a magyar hirdetéseket a nemzetközi színvonalba.

Emellett, hozzájárultak a döntésünkhöz az elmúlt hónapok scam adekről szóló szakmai vitái is. Jogos a kérdés, hogy ha egy hirdetést a „scam adség” erős gyanúja vesz körül, akkor miért nem zárja ki a kiíró eleve a versenyből. Hát azért – mint ahogy azt már sok kreatívigazgató megfogalmazta –, mert nem lehet pontosan megmondani, hol kezdődik, és hol végződik ez a kategória, mitől scam ad valami, és mitől biztosan nem az. Az elmúlt hónapokban több olyan hirdetéssel is találkoztunk a versenyeken, amelyet szakmai szereplők azzal gyanúsítottak meg, hogy nem briefre készültek, nem fizetett értük az ügyfél, nem volt valódi marketingkommunikációs céljuk, vagy pedig nem volt igazi médiaterv mögöttük – de azt eddig soha senki nem tudta megnyugtatóan bebizonyítani, hogy tényleg – vagy tényleg nem! – scam adekről volt szó. Úgy látom, az elmúlt hónapokban egyfajta szakmai önszabályozás indult el, ami most óriási vitákat és indulatokat gerjeszt – de én hiszek abban, hogy ez végső soron segíti a szakma (és a szakmai közösség) fejlődését.

Remélem, hogy ez a döntés nem negatív, hanem pozitív erő lesz a piacon. Azt szeretnénk, hogy az Év Ügynöksége díj tényleg jelentsen valamit, hogy a KRV egy hiteles, komoly verseny legyen, és elsősorban pedig azt, hogy legyenek nemzetközi színvonalú, igazán remek magyar reklámok. Ez egy kihívás, egy inspiráció, egy kezdő lökés lehet. Ahhoz legalábbis, hogy átgondoljuk az ügyeinket. Mi lennénk a legboldogabbak, ha jövőre vita, kétség nélkül tudnánk átadni ezt az idén dobozban maradt elismerést.

Katona Éva, Kreatív, főszerkesztő (2006 márciusig)
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés