hirdetés
hirdetés
hirdetés

Intro

Kreatív - 2006. április

Ez most egy afféle elköszönő-beköszönő bevezető. Jó nehéz műfaj: remek terep hatalmas közhelyek puffogtatására. Némi vívódás után mi úgy gondoltuk, nem érdemes kihagyni ezt a lehetőséget, mert egy főszerkesztőváltás apropót jelent egypár igen fontos dologról szót ejteni.
hirdetés
Kapcsolódó cikkek

Az elmúlt három évben – hozzávetőleges becslésünk alapján – mintegy száz alkalommal hallgattuk végig telefonon vagy személyesen cégvezetők, kommunikációs igazgatók, szövetségi elnökök és egyéb szakmai potentátok hol dühös, hol keserű panaszait arról, hogy a Kreatív, a lapban megjelentetett valamely írással orvul és előre megfontolt szándékkal kárt okozott a cégüknek/szervezetüknek.

Bár eleinte őszintén meglepődtünk, utóbb azért már rájöttünk, hogy ez így van rendjén. A cégvezető vagy -munkatárs dolga az, hogy a saját szervezetének az érdekeit képviselje, és ebbe beletartozik a szakmai sajtóban való megjelenés formájára való „ráhatni akarás” is. Az újságírónak – egy szakmai lap szerzőjének is – a munkája ugyanakkor a hiteles tájékoztatás. A két érdek, bizony van, hogy ellentétes: egy újság gyakran ír olyat, ami egyes cégeknek, szervezeteknek vagy embereknek kellemetlen lehet, illetve, egy újság gyakran nem azt írja, amit a cég magáról közölni szeretne. Egy jó, vagy mondjuk így, felelős médium ezt azonban soha nem öncélból teszi, hanem azért mert készítőinek meggyőződése, hogy a visszásságok, bukások, üzleti viták bemutatása segítséget jelent egy nyíltabb (szakmai) társadalom és igen, egy demokratikusabb közélet kialakulásában.

Itt és most megragadnánk az alkalmat, és egyszer s mindenkorra leszögeznénk a következőket: a Kreatív egy független szaklap. Szerzői és szerkesztői mélyen hisznek abban, hogy hivatásuk, az újságírás, fő feladata az elfogulatlan, hiteles és szakszerű tájékoztatás. A Kreatív mindemellett üzleti vállalkozás is, a kiadó abból él – értsd: abból tartja el munkatársait és termel profitot tulajdonosainak – hogy hitelesen és elfogulatlanul tájékoztat. Nem érdeke, nem lehet érdeke senki mellett sem állni, egyetlen cég üzleti érdekeit sem támogatni, mert az ő elemi üzleti érdeke már egészen rövid távon is pontosan az, hogy semleges, elfogulatlan és hiteles maradjon. Így lesznek olvasói és hirdetői is.

Tehát, hogy világos legyen: a Kreatív „nem tolja senkinek a szekerét”.
A Kreatív nem szolgálja egyetlen kereskedelmi televízió-, vagy rádiócsatorna, egyetlen programmagazin, egyetlen lapkiadócég, reklámügynökség, mobilkommunikációs vállalat, bank vagy csokoládégyár üzleti érdekeit sem. Pontosabban: egyaránt szolgáljuk ezen vállalatok és más szakmai szereplők érdekét azzal, hogy igyekezetünk szerint korrektül és tisztességesen dolgozunk, illetve, hogy hiteles és megbízható forrásai akarunk lenni annak
a szakmának, amelyet kommunikációs iparnak nevezünk.

Szilárd meggyőződésünk, hogy egy olyan lap, amely a kis magyar kommunikációs iparban dolgozóknak szól, akkor lesz hosszú távon is sikeres, ha képes a célcsoportját érdeklő, szakmailag és nyelvileg egyaránt színvonalas, ugyanakkor fogyasztható cikkeket közölni és képes mindezeket vizuálisan is
izgalmas formában tálalni. Eddig is erre törekedtünk, és ezután is erre fogunk.
Az eddigi főszerkesztő köszöni a figyelmet és a kritikát. A következő reméli és várja.

Katona Éva, Kreatív, főszerkesztő (2006 márciusig)
a szerző cikkei

hirdetés

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés