hirdetés
hirdetés
hirdetés

Intro

Kreatív - 2003. május

Nagyon kis ütős Nap lesz ez a Nagy Kreatív, és ezt nem azért írom, mert mi szervezzük. Emlékeim szerint nem volt még olyan marketingkommunikációs és médiakonferencia Magyarországon, ahol multimédiás installációkkal, Emil Rulez-koncerttel és kellemes DJ-muzsikával egészült volna ki a program.
hirdetés
Nem véletlen a helyszín, a MEO Kortárs Művészeti Gyűjtemény választása, és a hirdetések arculata sem: az volt a célunk, hogy egy lendületes és fiatalos konferenciát hozzunk össze, ha már egyszer Kreatív a nevünk. A külsőségek azonban nem vonnak le a belsőségek értékéből: a terveink szerint parázs szakmai viták, komoly kérdések és használható információk lesznek a terítéken, hogy aki eljön, az esztétikai élvezet mellett szakmailag is gazdagabb legyen.

A központi téma az EU-csatlakozás, amiről aztán van mit beszélni. Az egész iparág számára meghatározó, milyen jogi keretek közé lép majd be Magyarország, amint csatlakozik az Európai Unióhoz, és bár erről jelen számunkban is szó esik, biztosan érdemes lesz meghallgatni Laurence Franceschinit, a francia Miniszterelnöki Hivatal médiaügyekért felelős vezetőjét. És aztán itt a nagy vitákat kiváltó EU-kampány, amivel kapcsolatban minden kekec kérdés feltehető az egyik legilletékesebbnek, Gulyás Jánosnak, a kampányért felelős Y&R reklámügynökség ügyvezetőjének. Lehetőség lesz arra is, hogy Vera Nobre da Costa-át, a Grupo McCann-Erickson elnökét faggassuk arról, mi történt Portugáliában a csatlakozás után.

Szó sincs róla, hogy az információáradatban elhanyagolódnának a kreatív agyak. Maga Andrew Rawlins, az Epica elnöke repül ide Párizsból, hogy megossza velünk szakmai titkait azt illetően, mi a nyerő csapásirány a kreatív reklámfesztiválokon. Reméljük, hogy vérre mennek a pódiumon a reklámfilmrendezők, és végre kiderül, mit gondolnak arról, kié a munkájuk (a reklámfilmé vagy az ügynökségé inkább).

És akkor a média: nem kérdés, hogy hamarosan megemelik a reklámozás árát a kereskedelmi tévék, ez pedig kétségtelenül az egész hirdetési piacot átrendezi. Kik rúgnak labdába, és kik kapják a gólokat? – szó lesz erről a Nagy Kreatív Napon. Végül pedig, sztárcsinálás magyar módra, avagy hogyan is lesz valakiből csillag a média egén? – Nócitól Kovács Kristófig, mind megjelennek majd az illetékesek.

Mindeközben folyamatosan reklámfilmek mennek a falakon, Fabricius Gábor, a Republic Of Art Reklámügynökség kreatívigazgatója pedig a megvalósult Európa látványpart után egy újabb látványmixszel vetíti be a MEO-t. Hogy mi az az EU városnév generátor, hogy működik az EU periódusos rendszer, vagy hogyan alakul a folyamatosan változó, interaktív Európa-térkép, erről most ne essék több szó. El kell jönni, és látni kell.

Katona Éva, Kreatív, főszerkesztő (2006 márciusig)
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés