hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ismerős arcok új cégek élén

Batta Barnabás, Baksy Marianna, Pusztay Gabriella és Pöltl Ákos új ügynökséggel jelent meg a piacon. Közös, hogy mindegyik cég pr-rel foglalkozik, de más fókusszal.

hirdetés

Több új ügynökség indulásáról szóló hírt kapott a Kreatív az elmúlt időszakban. Mindegyik foglalkozik pr-rel, csak épp a hangsúly más: az egyik rendezvényes is, a másik a reklámos és a civil szférából jött létre, a harmadik kifejezetten közösségi médiára, míg a negyedik kulturális kommunikációra szakosodott.

Pr és rendezvény

A Proactive Produkció rendezvényigazgatója a Sensation egy éve távozott cégvezetője, Baksy Marianna, aki hat évvel ezelőtt kezdte a pályát a Ragazzart gyakornokaként, majd rendezvényszervezőjeként. Az alapítványi rendezvényekben jártas Tenczel Rita ügyvezetővel egy olyan új céget alapítottak, amelyben nemcsak a rendezvényszervezés, hanem a pr is szerepet kap, hiszen azt vallják, hogy egy vállalati rendezvénynek igazodnia kell annak kommunikációjához is.

A Proactive Produkciónak nincs irodája, és projektalapon vonnak be külsősöket a munkába; a cég a két alapítón kívül egy rendezvénymenedzsert és két értékesítőt foglalkoztat.

Baksy Marianna

Baksy Marianna egyébként a rendezvény és a pr területén is szerzett tapasztalatokat, valamint vezetőként is dolgozott már, mivel a Ragazzart után a Sensationhöz került, ahol rendezvényszervező, majd 2009 májusától cégvezető volt. Ezt a pozíciót tavaly októberben hagyta ott, döntésében szerepet játszott, hogy vezetőként távol került a rendezvényszervezés napi feladataitól. Közben pr-t kezdett tanulni, és a Weber Shandwicknél dolgozott, majd a Greenlightnál a reklámügynökségi létbe is belekóstolt. Ezután alapították meg a Proactive Produkciót, és olyan ügyfelekkel dolgoztak együtt, mint a MAVIR Sportegyesület, a Magyar Telekom és az AAM Tanácsadó.

Összekapcsolják az üzleti és civil szférát

Pusztay Gabriella
Újonnan alakult meg a Promenád Kommunikáció, amely stratégiai partneri kapcsolatban áll az MEC:Access ügynökséggel, így közösen tárgyalnak az ügyfelekkel – nyilatkozta a Kreatív Online-nak Pusztay Gabriella pr-szakértő, aki a civil szférából érkező Csillag Gabriellával közösen alapította a céget.

1996-tól tíz éven át reklámügynökségek pr-szakértőjeként dolgozott Pusztay Gabriella, volt a McCann Erickson, a Lowe GGK és a Hager Reklám munkatársa, majd négy éve a Kornétás Könyv- és Lapkiadóhoz került. Emellett dolgozott hírszerkesztőként és belpolitikai újságíróként a Magyar Rádiónál és a Népszabadságnál.

Csillag Gabriella
Az ügynökség másik alapítója, Csillag Gabriella 2003 óta dolgozik civil szervezeteknél, 2005-től projekt- és szakmai vezetőként részt vett több pályázati programban, melyek elsődleges célja a hátránnyal élő emberek munkához juttatása volt. A szakember korábbi munkahelye volt a GAK Oktató, Kutató és Innovációs Nonprofit Közhasznú Kft., a Diverzitás Közhasznú Alapítvány és a Regina Közhasznú Alapítvány. Csillag Gabriella azt mondta: „Filozófiánk szerint kölcsönös siker származik abból, ha rendhagyó üzleti kapcsolatok jönnek létre, és működnek a non-profit szféra és az üzleti világ között”.

A Promenád Kommunikáció az említett MEC:Access partneri viszony révén a Colgate-nek és az E-Onnak végzett kisebb pr-munkákat, de dolgozik a Bellissimának, és esélyegyenlőségi képzést tartott A Jövő Háza Alapítványnak.

Közösségi médiára is szakosodott egy ügynökség

Közösségi kommunikációs kampányokat tervez és valósít meg klasszikus vállalati pr- és marketingtevékenységekhez integráltan az újonnan piacra lépett Public Relations and Social Media (PRSM). A cég ügyvezetője Pöltl Ákos, aki emellett tulajdonosa a kommunikációs hatékonyságmérésre szakosodott Newzeus-nak.

Pöltl Ákos
„A social media egyre fontosabbá válik a vállalatok életében, azonban hiba minden mást eldobva csak a Facebookra vagy a Youtube-ra koncentrálni. A social media egy új kommunikációs csatorna, ahol más hangnemben, tartalommal és intezitásban kell és szabad csak beszélgetni. Mindezt össze kell hangolni a vállalat egyéb kommunikációs és marketingtevékenységével” – véli Pöltl Ákos.

A PRSM többek között a Merck Gyógyszergyár Femibion és Flexagil márkáján, a Hansgrohe cégnek illetve a Szerencsejáték Zrt-nek dolgozik.

Kulturális kommunikáció a fókuszban

„A kulturális szereplők rendkívül progresszív, színvonalas tartalmakat hoznak létre, azonban ezeket rendszerint nem tudják eljuttatni a potenciális közönségeikhez. Ez többek közt annak köszönhető, hogy az ilyen tartalmak menedzselése és kommunikációja itthon jelenleg rendkívül elmaradott, és egyáltalán nem felel meg a kortárs piaci és kultúrafogyasztói igényeknek” – írja honlapján a kulturális területre szakosodott Sonntag Media Kommunikációs Elemző és Tanácsadó nevű cég.

Az ügynökség éppen ezen kíván segíteni azzal, hogy részt vesz a kulturális szervezetek kommunikációs stratégiájában, a brandként való önmeghatározásban és a kulturális menedzsment-szemlélet kialakításában.

A Sonntag Media site-ján a hazai és a nemzetközi médiumok híreiből válogat, ezek az anyagok a kulturális menedzsment, a kulturális pr és marketing, a kultúra és a közösségi média viszonya, illetve a művészet és az üzlet viszonya témakörökből származnak.

Batta Barnabás
Az ügynökségnek két ügyvezetője van: Batta Barnabás médiakutató és esztéta, a Szegedi Médiatudományi és Kommunikációs tanszék oktatója és Zanin Éva, kortárs művészeti és divat szakíró, kritikus, a Krea Kortárs Művészeti Iskola elméleti szakoktatója. Emellett a Sonntag Media két stratégiai tanácsadóval - Martinkó József dizájn és építészeti szakértővel, valamint Nemes Máriával, a Krea tulajdonos-igazgatójával - dolgozik.

A Sonntag Media referenciái között megtalálható a Krétakör, a Wamp, a Stay in Hungary ingatlanbefektetési tanácsadó cég és az enteriőrtervező Willbe Design is. Mint megtudtuk, ezek a megbízások felkérések voltak, de a cég tendereken is indul.

Arra a kérdésre, hogy mennyire bátor vállalkozás a jelenlegi gazdasági helyzetben kulturális területen szolgáltatásokat nyújtani, Batta Barnabás azt mondta: a cég javarészt a „trenddiktáló” kulturális szektorban - vagyis design, divat, kortárs képzőművészet - dolgozik, ami elsősorban nem az állami juttatásokból tartja fenn magát, hanem a piacból. Ugyanakkor odafigyelnek a gazdasági, belpolitikai helyzetre is, ezért céges szinten több lábon állnak.

Tehát amellett, hogy nagy kulturális- és dizájnszervezetek márkakommunikációjával foglalkoznak, úgy az üzleti szektornak is segítenek márkájuk hitelesítésében, üzletfejlesztésben, kreatívkampányok kidolgozásában, példaként Batta Barnabás az Albemarle projektet említette.

A Sonntag Media a jövő évben azt tervezi, hogy új szolgáltatásokkal, kiadványokkal, eseményekkel állnak majd elő, ami a kreatív üzletfejlesztés, kulturális pr és nyilvánosság-menedzsment témáit érinti.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés