Ismerős arcok új cégek élén
Batta Barnabás, Baksy Marianna, Pusztay Gabriella és Pöltl Ákos új ügynökséggel jelent meg a piacon. Közös, hogy mindegyik cég pr-rel foglalkozik, de más fókusszal.
Több új ügynökség indulásáról szóló hírt kapott a Kreatív az elmúlt időszakban. Mindegyik foglalkozik pr-rel, csak épp a hangsúly más: az egyik rendezvényes is, a másik a reklámos és a civil szférából jött létre, a harmadik kifejezetten közösségi médiára, míg a negyedik kulturális kommunikációra szakosodott.
Pr és rendezvény
A Proactive Produkció rendezvényigazgatója a Sensation egy éve távozott cégvezetője, Baksy Marianna, aki hat évvel ezelőtt kezdte a pályát a Ragazzart gyakornokaként, majd rendezvényszervezőjeként. Az alapítványi rendezvényekben jártas Tenczel Rita ügyvezetővel egy olyan új céget alapítottak, amelyben nemcsak a rendezvényszervezés, hanem a pr is szerepet kap, hiszen azt vallják, hogy egy vállalati rendezvénynek igazodnia kell annak kommunikációjához is.A Proactive Produkciónak nincs irodája, és projektalapon vonnak be külsősöket a munkába; a cég a két alapítón kívül egy rendezvénymenedzsert és két értékesítőt foglalkoztat.
Baksy Marianna egyébként a rendezvény és a pr területén is szerzett tapasztalatokat, valamint vezetőként is dolgozott már, mivel a Ragazzart után a Sensationhöz került, ahol rendezvényszervező, majd 2009 májusától cégvezető volt. Ezt a pozíciót tavaly októberben hagyta ott, döntésében szerepet játszott, hogy vezetőként távol került a rendezvényszervezés napi feladataitól. Közben pr-t kezdett tanulni, és a Weber Shandwicknél dolgozott, majd a Greenlightnál a reklámügynökségi létbe is belekóstolt. Ezután alapították meg a Proactive Produkciót, és olyan ügyfelekkel dolgoztak együtt, mint a MAVIR Sportegyesület, a Magyar Telekom és az AAM Tanácsadó.
Összekapcsolják az üzleti és civil szférát
1996-tól tíz éven át reklámügynökségek pr-szakértőjeként dolgozott Pusztay Gabriella, volt a McCann Erickson, a Lowe GGK és a Hager Reklám munkatársa, majd négy éve a Kornétás Könyv- és Lapkiadóhoz került. Emellett dolgozott hírszerkesztőként és belpolitikai újságíróként a Magyar Rádiónál és a Népszabadságnál.
A Promenád Kommunikáció az említett MEC:Access partneri viszony révén a Colgate-nek és az E-Onnak végzett kisebb pr-munkákat, de dolgozik a Bellissimának, és esélyegyenlőségi képzést tartott A Jövő Háza Alapítványnak.
Közösségi médiára is szakosodott egy ügynökség
A PRSM többek között a Merck Gyógyszergyár Femibion és Flexagil márkáján, a Hansgrohe cégnek illetve a Szerencsejáték Zrt-nek dolgozik.
Kulturális kommunikáció a fókuszban
Az ügynökség éppen ezen kíván segíteni azzal, hogy részt vesz a kulturális szervezetek kommunikációs stratégiájában, a brandként való önmeghatározásban és a kulturális menedzsment-szemlélet kialakításában.
A Sonntag Media site-ján a hazai és a nemzetközi médiumok híreiből válogat, ezek az anyagok a kulturális menedzsment, a kulturális pr és marketing, a kultúra és a közösségi média viszonya, illetve a művészet és az üzlet viszonya témakörökből származnak.
A Sonntag Media referenciái között megtalálható a Krétakör, a Wamp, a Stay in Hungary ingatlanbefektetési tanácsadó cég és az enteriőrtervező Willbe Design is. Mint megtudtuk, ezek a megbízások felkérések voltak, de a cég tendereken is indul.
Arra a kérdésre, hogy mennyire bátor vállalkozás a jelenlegi gazdasági helyzetben kulturális területen szolgáltatásokat nyújtani, Batta Barnabás azt mondta: a cég javarészt a „trenddiktáló” kulturális szektorban - vagyis design, divat, kortárs képzőművészet - dolgozik, ami elsősorban nem az állami juttatásokból tartja fenn magát, hanem a piacból. Ugyanakkor odafigyelnek a gazdasági, belpolitikai helyzetre is, ezért céges szinten több lábon állnak.
Tehát amellett, hogy nagy kulturális- és dizájnszervezetek márkakommunikációjával foglalkoznak, úgy az üzleti szektornak is segítenek márkájuk hitelesítésében, üzletfejlesztésben, kreatívkampányok kidolgozásában, példaként Batta Barnabás az Albemarle projektet említette.
A Sonntag Media a jövő évben azt tervezi, hogy új szolgáltatásokkal, kiadványokkal, eseményekkel állnak majd elő, ami a kreatív üzletfejlesztés, kulturális pr és nyilvánosság-menedzsment témáit érinti.