Itt az ügynökségi névshow
Kíváncsiak voltunk arra, hogy az ügynökségek mi alapján nevezték el magukat. Több területről érkeztek az ötletek: a film, a nyelv, a biológia és az irodalom világa is felsejlett.
Cluso – Les Deux Monsieurs helyett

ACG – visszatérés
Az ügynökség neve többször változott az elmúlt évek során, ami a cég változásaival állt összefüggésben. Blaskó Nikolett tulajdonos és ügyvezető igazgató régebben társtulajdonos volt az Appaloosa Communication Groupnál, ahonnan később kivált és megtartotta az ACG rövidítést, régi társa pedig Appaloosa néven működött tovább. A Hey Mentes Endrével jött, akinek Hey Reklámügynökség néven volt egy cége, a közös munkát ACG.Hey elnevezéssel jelezték. 2009 nyarán azonban úgy döntöttek, hogy hosszú a név és lerövidült az eredeti ACG-re.
B. Swan Partners – Black Swan, de nem a film

Red Lemon Media - vivás keresztapa
Az ügynökséget létrehozó Rubin Kata azt szerette volna, hogy a cég nevében gyümölcs és szín egyaránt szerepeljen, ezért a létező összes kombináció megszületett, volt benne az almától a barackig minden, természetesen színekkel kiegészítve. Főleg az alma/apple volt esélyes, aztán a végső döntésben Lengyel Attila , a VIVA programigazgatója segített, így a sok variáció közül kiválasztották a piros citromot, a Red Lemont.
TouchstonePróbakő – bevállalta a magyar nevet

“A gondolat mögötte: Shakespeare: Ahogy tetszik - az udvari bolond (Touchstone magyarul Próbakő - a Szerk.), aki kertelés nélkül mondja a frankót. A talpnyalás nem kenyere, csak az éleslátás.
Az apropó: Egyébként ugyanezen a néven a Pázmányon csináltunk egy bölcsészkari független lapot és gyorsan kellett egy "komoly" mailcím. A domain az enyém volt, logikusnak tűnt, hogy 2002-ben a Kreatív után ezzel a névvel csináljunk ügynökséget. Az elején mindenki furcsán nézett, de mára megszokták, meg ma már nem is gáz a magyaros hangzású márkanév a kommunikációs piacon.” - tudtuk meg Gosztonyi Csabától, az ügynökség alapítójától.
Carbon Group – szénre épül
“Az apropó: kellett egy név és nagyon agyaltunk, de kikukáztunk szinte mindent. A Prizma Budapest volt még bent, de végül a Carbon Group nyert, amit Soha Krisztián társunk "adott el" nekünk.
A gondoltat mögötte: A Carbon mögött az áll, hogy a szén egyrészt a legrégibb és legalapvetőbb alkotóeleme a világnak, ugyanakkor manapság egyben az egyik legmodernebb is, ha mondjuk a szénszálas cuccokra gondolunk, azaz összeköti a hagyományt a jövő technológiájával, ahogy mi is mindig a legújabb utakon haladunk, de a régiek tudásának biztos alapjaival. A Communication-t azért biggyesztettük a végére mert már létezik egy Carbon Group nevű cég, igaz teljesen más profillal” - ezt szintén Gosztonyi Csaba árulta el, aki az ügynökség ügyvezető igazgatója.
hat - ige és dobás

Viszont kezdettől fogva csupa kisbetű vagyunk, mert a szakmában szinte mindenki más csupa érthetetlen nagybetű. A kisbetűkkel nagyon sok gondunk volt az évek során. A Márka Művek a márkák, a márkaépítés iránti elkötelezettségünket, az alkotómunka iránti tiszteletünket, illetve az ezekhez igazodó méretű és összetételű, rugalmas szervezetet lenne hivatott leképezni” – osztotta meg a hat névtörténetét Szászkő László vezető kreatívigazgató.
Up Hungary – energiaital és rajzfilm helyett
„Az üzlettársammal ezen szoktunk poénkodni, hogy: 2002-ben készültünk el egy kedves és tanulságos rajzfilm forgatókönyvével, szerettünk volna még forgalomba hozni egy energiaitalt is, összeverbuválni egy zenekart, nyitni egy ejtőernyős iskolát, vagy egy trendi budapesti klubot. Aztán mégiscsak megmaradtunk a reklámszakmánál“ – kezdte viccesen Goneth Jácint cégvezető.
Komolyra fordítva a szót elmondta, hogy olyan nevet szerettek volna, ami rövid, könnyen megjegyezhető bárkinek, és kifejezi azt, ami szerintük az ügynökségük működésének lényege: minden amitől több leszel és ami magasba repít a kreatív területen. Ezt szeretnék a promotions without limit szlogenükkel is kifejezni.
Armadillo Kreatív Ügynökség – a taturól kapta a nevét

Ez a kis állat nagyon kreatív. A dél-amerikai háromöves tatu például golyóvá gömbölyödik ijedtség esetén, mint a sün. Az észak-amerikai kilencöves tatu pedig másfél métert ugrik fel egyenesen a levegőbe.
Nevét különleges megjelenésének köszönheti: megkeményedett bőrsáv, amely összenőtt az alatta húzódó puha, rugalmas bőrrel páncélszerű jelleget kölcsönöz az állatnak, melynek a nevét is köszönheti (portugálul"páncélocska"). Testalkata és erős bőre lehetővé teszi, hogy mint egy mini harckocsi könnyedén átcsörtessen mindenféle terepen.
Az Armadillo - legyen az állat vagy ügynökség - független, önálló, annak minden előnyével. A tatu nappal és éjszaka egyaránt aktív - persze, első az ügyfél, de azért jobban szeretjük, ha munkaidőben használják kreativitásunkat.
Névválasztásakor felmerült még az Ametiszt név is - féldrágakő, a kvarc ibolyaszínű változata - de az Armadillo mellett döntött az alapító, tulajdonos-vezető, Bartha Péter, mert szerinte az Armadillo egyedibb, karakánabb, és kevesebben használják, mint az Ametiszt szót."
Lauritzen – Skandinávából jött
A cég amerikai- magyar vegyesvállalatként kezdte a működését. Az alapítók között volt egy Amerikába költözött skandináv Lauritzen nevű család is, róluk kapta az ügynökség a nevét.
Ráadásul azért is ez a név lett a befutó, mert promóciós ügynökségként az alapítás időszakában a piacon főleg csak hárombetűs cégek voltak jelen és a Lauritzen nem szeretett volna felsorakozni melléjük egy újabb mozaikszavas névvel, hanem szeretett volna kitűnni - erről Pozsonyi Andrea client service director beszélt.
Tonic – a nagypapával együtt ünnepel

NeoNoir – filmes kapcsolat
“A neo-noir eredetileg egy filmművészeti stílusirányzat, amelynek gyökerei a film noirig nyúlnak vissza. Az effajta filmek állandó jellemzői: fordulatos sztorik folyamatos akadályokkal, változatos feladatok; és szereplők, akik minden körülmények között talpra állnak, előre néznek, mert hisznek önmagukban. Egy másik meghatározás szerint a neo-noir filmek mindig igyekeztek a mainstream irányzattól különbözők és egyediek lenni. Mindezek igazak ránk is.” – tudtuk meg Szabó Virágtól, aki Kulich Zoltánnal együtt hozta létre az ügynökséget. Legkedvesebb filmjük, mint a Szárnyas Fejvadász, a Ponyvaregény vagy a Dark City is ebbe a stílusirányzatba tartoznak, így számukra magától értetődő volt, hogy ez a megfelelő név.
E-bola Média - prezentáció maszkban

Gold Communication - az értékes arany
"Pr-ügynökségünk megalapításakor olyan nevet kerestünk, amely kifejezi azt, hogy a kommunikációnak milyen magas értéke van. Tíz évvel ezelőtt még kevésbé volt ez egyértelmű, mai szemmel hihetetlen, de akkoriban gyakran kérdezték tőlünk cégvezetők, miért lenne szükségük például sajtókommunikációra, hiszen eddig is megvoltak nélküle. Ma már mindenki számára világos, hogy a jó céges vagy márka pr milyen óriási befolyással van az üzleti életre. Mondhatni a jó kommunikáció aranyat ér, a mi munkánk tehát kézzelfogható haszonnal jár a megbízó részére. Leginkább ezt szerettük volna kifejezni a névvel. De az általános asszociáció sem mellékes, hiszen az arany klasszikus, mindig is értékes dolog, a siker, pénz és csillogás jut eszébe az embernek róla. Ez pedig meglehetősen illik a média világára. Összességében ezért választottuk a Gold Communications nevet" - mondta el Jánócsik Béla, cégvezető.
Hammer Advertising - találomra

Createam - összekeverik a Kreatívval
A Createam név 2002-ben született, és eredetileg nem is a kreatív csapatuknak, hanem a rendezvényes divíziónak szánták, de az akkori piaci viszonyok miatt hozzátették a második értelmező elemet, a csoport szót. A cégcsoport szintű működés azóta is fennmaradt, de az időközben keletkezett cégek már nem Createam előtagot viselnek. Előfordul, hogy telefonon összetévesztik őket a Kreatívval.
Comprad - angolul, spanyolul
Az ügynökség neve egy angol mozaikszó, a communication, a public relations és az advertisment szavakból áll össze, de áthallható belőle a spanyol, portugál comprado (vett, vásárolt) és comprador (vevő, vásárló).
Brazil Reklám - szintén film ihlette
Röviden: A Brazil nevét Terry Gilliam azonos című filmje ihlette, ezért sincs pálmafás tengerpart az ügynökség honlapján.
Avantgarde Group - adott volt
Az ügynökség egyik alapítója birtokolta az avantgarde domaint, ennek ellenére azonban próbáltak valami más nevet találni egy heidelbergi branstormingon. Vagy három tucat név került a kalapba, de a nap végére rájöttek, hogy egyik sem "üti" az Avantgarde-ot, így visszatértek az eredeti verzióhoz. Az ügynökség szerint az avantgarde kifejezi azt az élcsapat/előörs mentalitást, újító, kreatív szellemet, amit azóta is igyekeznek képviselni a hazai piacon. Úgy gondolják, az üzletben is van helye az avantgarde-nak és amikor az ügyfeleket arról kérdezik: előörs vagy utóvéd kívánnak-e lenni a piacaikon, a válasz mindig egyértelmű.