hirdetés
hirdetés
hirdetés

Itt mindenki felelős

Alig több mint egy évvel ezelőtt történt, hogy a főleg brit cégekből álló CSR (Corporate Social Responsibility – vállalatok társadalmi fellelőségvállalása) Task Force nevű szervezet Budapestre hívta Michael Lake-et, az Európai Unió volt magyarországi nagykövetét.
hirdetés

A meghívás célja az volt, hogy némi publicitást teremtsen a CSR ügyének. Idén nyárra nyilvánvalóvá vált: a Task Force ebből a szempontból elérte a célját, sikeres volt. Még a tavalyi esemény szervezői sem gondolhatták ugyanis, hogy idén lesz olyan hét, amikor a CSR témájával két konferencia is foglalkozik majd. Az egyik csütörtökön (amit a Pannon szervezett), a másik pénteken (amit a Demos Magyarország hozott tető alá), és az esti híradóban együtt számolnak majd be ezekről. De nemcsak az ominózus két májusi nap volt zsúfolt a CSR-től. Alig telt el hét az év eleje óta, hogy konferencia, cikk, beszélgetés ne foglalkozott volna a felelős vállalatokkal. Az RTL Klub külön sorozatot szentel az ügynek, és ha nem is a vállalatokra kihegyezve, de a társadalmi felelősség témájával kapcsolatban a hírek szerint a Tv2 és – úgy tudjuk – a Magyar Televízió valamint az ATV is sorozatot tervez.

Egyszóval 2006. elején szinte már a csapból is felelős vállalati (és személyes) magatartás folyt. Illetve a CSR-ről szóló beszélgetések nagy része akörül forgott: mi az akadálya annak, hogy a tömegeket elérő médiumok beszámoljanak a cégek ilyen irányú tevékenységéről. Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) tavalyi, az RTL Klubot elmarasztaló döntése nyomán (a Hégető Honorka Alapítvány főtámogatója a Pannon – mondták be az esti híradóban, ami 7,1 millió forintos büntetést hozott a csatornának) még nagyobb a bizonytalanság: mi számít burkolt reklámnak, mikortól dől be a szerkesztő/újságíró a ravasz multinak, illetve mikor végzi feladatát jól és számol be a követendő példáról, ezzel is támogatva, hogy minél több cég alakítsa át működését.

A hangsúly itt az egész cég működésén van, hiszen a felelős vállalati magatartás elsősorban a saját tevékenységnél kezdődik. Ezért jó hír, ha például a Pannon arról beszél, hogy a közeljövőben felépítendő új irodaházát úgy alakítja ki, hogy az megfelelő, egészséges környezetet nyújtson a dolgozói számára. Ugyancsak ezért örvendetes, ha az M+H Communications saját munkájával támogatja a CSR ügyét, és háttértanulmányokat készít az ORTT számára arról, hogyan lehetne a vitatott kérdéseket egyszer és mindenkorra rendezni.

Jó úton járunk, még akkor is, ha meglepő módon Magyarországon nem a civil szervezetek és a médiumok kényszerítik a multikat a felelős gondolkodásra, hanem mintha néhány multi (vagy valószínűbb, hogy néhány multicégnél dolgozó lelkes ember) személyes ügyének tekintené a dolgot és úgy döntött: nem tágít, amíg ki nem alakítja a CSR kultúráját nálunk is.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés