Két shortlist az Akciónak Cannes-ban
A promo- és a médiakategóriában is egy-egy shortlistet szerzett az Akció 360 a pandás szórólapozással. Sajnos 31 másik magyar nevezés viszont máris elvérzett, köztük a Carnation Totoya Creatures-e. Tíz nevezésnek még szurkolhatunk a cyber- és a filmkategóriában.
A 41 magyar nevezésből eddig 33-at láttak a cannes-i reklámfesztivál zsűrijei, ennyiből azonban csak az Akció 360 furrypandás lowbudget kampányát, a Greenest Leaflet Campaign of the World for WWF-et juttatták a döntőbe, mindjárt két kategóriában. A médiában a speciális események alkategóriában, míg a promóban a gerilla-kampányok kategóriájában.
Bár a múlt héten ennek a kampánynak az esélyességét jól mértük fel, nem mondhatnánk, hogy a többi magyar nevezéssel telitalálatunk lett volna, hiába próbáltunk meg néhol óvatosabban fogalmazni. Meglepetés, hogy a Carnation Totoya Creatures-e, amely a Clión ezüstöt nyert, a mobilkategóriában nem jutott shortlistre, míg az Ogilvy által a Hot Wheels-nek készített, tipikusan fesztiválra kalibrált Grumpy és Baldy printjei sem jutottak tovább.
Az Ogilvy a tíz nevezéséből kilencet, a DDB szintén tíz nevezéséből kilencet már bukott. A Laboratory és a Young & Rubicam négy és három nevezése már elvérzett, ahogy az ACG kettő és a PHD egy nevezése is. Az Akció másik két nevezése szintén nem jutott shortlistre.
Két kategóriában várhatunk még magyar döntősöket, a cyberben és a filmben. Cyberben még a HPS-től kettő, az Ogilvytől, a DDB-től, a Clusótól és a Kirowskitól egy-egy nevezés versenyez, míg a filmben a Cafétól két nevezés.