hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kockázatok

Harold Lloyd az ÁB-Aegon reklámfilmjében

Az ÁB-Aegon februári Burleszk című szpotjának gerincét egy klasszikus Harold Lloyd-filmrészlet alkotja. A filmbe trükkök sorozatával becsempészték a biztosító szakemberét is, aki ráadásul meg is szólaltatja a némafilmek fenegyerekét.
hirdetés
A sztori alapötlete szerint a biztosító honi embere Harold Lloydot kihúzza a pácból, majd egy asztalnál kedélyesen eltársalog vele. Egyes régi filmkockák mai szereplőkkel történő kiegészítésének technikája nem ismeretlen, hiszen például a Forest Gump című mozifilmben a főszereplő Nixon elnökkel találkozik. Mindehhez eredeti és újraforgatott kockákra van szükség, és ezeket kell megfelelően öszszegyúrni.

A filmgyártó a szpothoz a 2001 The Harold Lloyd Trusttól, a filmek jogtulajdonosától megvásárolt egy 20 percnyi, körülbelül hat jelenetből álló filmrészletet, így a kapott anyag bármely elemének a felhasználásával egy 30 másodperces reklámfilm elkészítésére nyílt lehetősége. Mivel előre sem a filmgyártó, sem az ügynökség nem tudta, hogy milyen filmrészletek érkeznek, a végleges storyboardot csak az anyag kézhezvétele után lehetett elkészíteni, ugyanis a Trust nem küld akármit. Ezért eshetett meg, hogy a vizuális motívum kissé hasonlít egy mobilcég korábbi óriásplakát hirdetéséhez, de ők is innen vették az ötletet.

A pár másodperces újraforgatott jeleneteket kamerapozícióban, megvilágításban és természetesen a szereplők arányaiban is az eredeti filmkockákhoz kellett igazítani, és az új anyag képminőségét is az eredeti állapotra kellett lerontani. A felvételek elején feketével kitakart green-box technikát alkalmaztak, hiszen csak az ügynököt kellett az eredeti kockákra illeszteni. A green-box technikát épített irodai díszlettel egészítették ki abban a jelenetben, amelyben az ügynök észreveszi, hogy Harold Lloyd megcsúszik az ablakpárkányon. Mivel ez a jelenet csak a reklámfilmben látható, a Lloydot alakító dublőr mögé az alkotók egy korabeli városképet illesztettek.

A befejező snittek más technikával készültek. A zárójelenetben Harold Lloyd egy asztalnál ül a biztosító emberével, és egy mondat erejéig közbe is szól. Az eredeti helyszín egy étterem, ahol Lloyd beszélgetőpartnere egy idős hölgy, ráadásul a főhőst kissé eltakarja egy hatalmas virágcsokor. Az eredeti kockákról csupán Harold Lloyd fejére és mellkasára volt szükség, amelyet nemcsak az irodai díszletre, hanem a dublőr testére is rá kellett montírozni. Az ügynököt az idős hölgy helyére, míg a dublőrt Lloyd helyére ültették, és addig játszottak az eredeti és az új kép pontos összeillesztésével, amíg a dublőr teste és kéztartása hitelesen egészítették ki az eredeti kockák hiányzó részleteit. A beállításkor figyelembe kellett venni, hogy Lloyd az asztalon lévő laptopot nézze, és megszólalásakor pontosan az ügynök szemébe tekintsen. A jelenet végére a film kiszínesedik, ezzel megérkezik a jelenbe.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés