hirdetés
hirdetés
hirdetés

Közszolgálat vagy üzlet?

Lap a felsőoktatásban

Talán a fiatalok igen széles rétegéhez is eljutó, ingyenes terjesztésű információs és programfüzeteknek is köszönhető, hogy viszonylag lassan ébredt rá a szakma arra, hogy mekkora hirdetői célcsoport rejlik a fiatalokat még közvetlenebbül megszólító egyetemi lapokban. A ma ismert lapok közül a legfiatalabb, a mindössze egy esztendőnyi munkát maga mögött tudó UniverZOOM kiadóját a piac felismeréséről kérdeztük.
hirdetés
A viszonylag rövid múlt ellenére jelentős hirdetői kört felvonultató UniverZOOM stratégiája az volt, hogy kiadója, illetve tulajdonosi köre már jó előre „bevonult” a diákok, hallgatók bizalmába. Kifejezetten a hallgatói pénztárcáknak és szokásoknak megfelelő utazásokat szervező irodájukkal már több mint másfél éve vannak jelen a felsőoktatásban. Az eltelt idő elegendő volt ahhoz, hogy lemérjék „partnereik” fizetőkészségét, amit aztán később, a hallgatói információs lap hirdetői számára is prezentálhattak. S bár jelenleg az utazási iroda és a lap szerkesztősége is a Budapesti Műszaki Egyetemen található, számos más intézményben is képviseltetik magukat, aminek köszönhetően nemcsak budapesti, hanem több vidéki egyetemről és főiskoláról is jelentős számban utaztatnak hallgatókat.

Programfüzetből egyetemi magazin

Tulajdonképpen – amint azt a kiadó, Kimák Ottó elmondta, az utazási iroda nyári programfüzetének sikerét látva indították útjára tavaly ősszel az UniverZOOM magazint. Az egyetemisták és főiskolások ingyenes szórakoztató, információs lapjából a budapesti és a Budapesthez közeli felsőoktatási intézmények hallgatói, dolgozói kéthetente kapnak az őket érintő kérdésekről és változásokról hasznos és pontos információkat. Kimák Ottó azt is elmondta, hogy céljuk egyre inkább a kapcsolatteremtés és információáramlás biztosítása az egyetemek, a különféle diákszervezetek és a hallgatóság között. A magazinban – bár küllemében egészen a februárban bekövetkezett formátumváltozásig meglehetősen hasonlított a könnyed informálódást kiszolgáló ingyenes lapokhoz – elsősorban olvasmányos, elgondolkodtató cikkek, riportok találhatóak. „Nem kívánjuk felvenni a versenyt az olvasókat rövid, gyors információkkal elhalmozó, reklámokkal és apróhirdetésekkel telerakott sajtótermékekkel” – vallotta a kiadó. Érdekes összefüggés, hogy bár az újság célcsoportja miatt réteglapnak számít, mivel Magyarországon az elmúlt évtizedben a felsőoktatási hallgatók száma a többszörösére nőtt (ma csak Budapesten több mint 150 000-ren tanulnak felsőoktatási intézményben), a magazin így igen nagy olvasói táborral bír. A kiadó terve az, hogy a lapot a következő 1-2 évben országosan terjesszék, ami a jelenlegi közel 20 ezres példányszám 90-100 ezerre emelését jelenti. Ezzel együtt a lokalitás feladásával természetesen a terjedelemnek is jelentősen növekednie kell. Bár jelenleg is fiatalok szerkesztik a lapot, a jövőben egyre több, az újságírás iránt érdeklődő egyetemistát szeretnének bevonni a lapkészítésbe.

A kiadó terve az, hogy a lapot a következő 1-2 évben országosan terjesszék, ami a jelenlegi közel 20 ezres példányszám 90-100 ezerre emelését jelenti.

Áras terjesztés vagy hirdetés

„Sajnos, mivel úgy érezzük, hogy ennek a rétegnek elsősorban egy ingyenes lapra van szüksége, a költségeket hirdetések útján kell biztosítani” – fogalmazta meg a kiadás problematikáját a kiadó. „Megpróbáljuk azokat a cégeket megnyerni a lapnak, amelyek megcélzott vevőköre megegyezik a mi olvasóinkkal.” Ellentétben más lapokkal elsősorban nem hirdetési felületeket árulnak, hanem speciális szponzori csomagokat értékesítenek a lap iránt érdeklődőknek. „Hirdetőinket igyekszünk meggyőzni, hogy önálló hirdetések helyett támogassanak egy-egy hozzájuk közelálló rovatot, esetleg biztosítsák a helyet egy-egy nonprofit hirdetőnek”. További lehetőségeket rejt magában az állásbörze rovat, amely a hallgatói és a hirdetői igényeket egyaránt kielégítheti.

Az állásbörze gesztus is

lehet a leendő hirdetőknek

Az UniverZOOM a jelentősebb diákszervezetekkel már felvette a kapcsolatot, amelyek számára ingyenes megjelenési lehetőséget biztosítanak a lapban. A nagyobb szervezetek minden számban szabadon rendelkeznek egy oldallal, amelyen a legaktuálisabb információkat közölhetik a diákság felé önmagukról, rendezvényeikről, az általuk szervezett programokról, lehetőségekről. Ezen belül külön kiemelhető az IAESTE-vel (Mérnökhallgatók Nemzetközi Szervezetével) és az AIESEC-el (Közgazdászhallgatók Nemzetközi Szervezetével) kötött megállapodás, amely szerint 1999 februárjától külön állásbörze mellékletet indítottak. Itt az aktuális állásbörzék ismertetése mellett a hallgatók és a vállalatok közötti kapcsolatteremtést kívánják segíteni (állásajánlatok, ösztöndíjak stb.) Mindazokon túl pedig, hogy e fórumokon mind munkavállalói, mind munkaadói oldalról megtalálhatják az érintettek a számításukat, a lapnak kifejezett előnyt jelenthet a cégek ilyenformán közeljutása az újság kiadójához, hiszen mint potenciális támogatók is szerepelhetnek a későbbiekben – fogalmazott Kimák Ottó.

A lap egyébként rendezvényeket is szervez, így például a tavasszal, április 22-24-én, a Budapesti Műszaki Egyetemen megrendezésre kerülő UniverZOOM ’99 – Nyár, utazás, sport és szabadidő kiállítást, amely nyári programbörzeként is funkcionál majd. Ezzel a rendezvénnyel szeretnének hagyományt teremteni, ezért már ezekben a napokban szervezik a téli, hasonló jellegű börzét.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés